AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
489

Spolarvätskenivå falsklarmar 525iA E34

Sn
782
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Varit riktigt duktig i helgen:
1. Bytt glas på halvljusen, båda hade sprickor. Var lagom trångt och jävligt.
2. Plockat isär värmeventilerna och putsat samt smort upp dem, nu fungerar värmen lika bra på båda sidorna.
3. Fixat centrallåset i passagerardörren, nu studsar det inte längre upp efter att man larmat på.

Punkt 1 och 2 underlättades kraftigt av de mekartips som BMWpower har. Tokbra sajt.

Nu till det negativa, efter att ha tagit loss behållaren för spolarvätskan för att komma åt bättre vid höger framljus så gnäller checkcontrolen på nivån trots att det nästan är fullt. Jag är lite osäker på hur givaren/sladden satt innan men nu pekar den framåt i bilens riktning. Jag har lilla behållaren/ingen strålkastarrengöring.

Hur får jag tyst på checkcontrolen? Plockar lämpligt relä/säkring?
ma
57
maskinisten
530iAT -01
På min balja pekar kabeln/kontakten uppåt, men jag har strålkastarspolning. Sitter mellan baljan och skärmen på min.
Hade loss och pillade på den innan jag komm på att jag har en balja bak oxå, som oxå kan larma!!!

Sn
782
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Jag svängde runt kontakten/sensorn 180 grader och sedan tystnade checkcontrolen. Inte helt säker på att det är rätt riktning, någon utan strålkastarspolning som kan titta under huven på sin ögonsten?
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
fråga till snart525iA : kan du mer utförligt beskriva hur du löste problemet på punkt 3?
Har samma problem, att det studsar upp, varannan gång. Prövat tipsen ja hittat här men inte fått till det..
/björn
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Lyss på maskinisten, kontakten skall vara vänd uppåt.
Sn
782
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
bjornh:
Jag kom fram till att pinnen som sticker upp ur dörren var mkt trögare på passagerarsidan fram. Det som antagligen hände var att motorn/solenoiden försökte låsa men inte orkade dra ner pinnen helt varvid den hamnar i mittemellanläge och så låser den upp igen.
Disclaimer: SWAG från min sida.

Efter att ha plockat bort dörrsidan fungerade låset perfekt vilket bekräftade min teori. Jag böjde till staget som går upp från motorn/solenoiden så att det gick utan motstånd i dörrsidan och nu har det fungerat utan problem.

Inte säkert att det är ditt problem, kolla även bakluckan, jag bytte min motor där för mindre än ett år sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.