|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Märkte idag att armen till vindrutetorkaren på förarsidan tar i motorhuven när den är i nedersta läget (stoppläget), hur fixar man det? Vindrutespolningen verkar inte heller fungera, någon som har något tipps om det oxå? /// Nicke | |
|
Är det originallängd på bladet? Byt till ett sådant annars. Annars kan du ju lossa på muttern och justera upp armen. Vad funkar inte med spolningen? Finns det ström fram, vatten i behålaren, hela slangar o kopplingar, skit i munstycken? Ge dej ut i garaget o felsök. Lycka till. ...BMWLundqvist.... |
|
| min torkare tar oxå i huven.. =/ | |
|
Problem med torkarna finns diskuterat tidigare i forumet. Prova sök, men jag kan nämna att problem med torkarmekanismen INTE är ovanlig på E34. På min bil slog vänstertorkaren i huven i sitt vänstra läge. Det enda i längden fungerande botemedlet är att byta mekanism, kostar om jag inte minns fel ca 1700-1800 kr att inhandla på BMW. MW-guru |
|
|
Har samma problem, båda mina tar i huven, kan man ställa upp huven en aning? |
|
| Gör som MW-Guru sa byt torkarsigment så löser det sig. | |
markus00 |
Jag har samma problem på min. Det brukar va nån bussning som ger sig. Du får väl göra som jag hade tänkt hitta en fin på nån bildemonteringsfirma... //Markus ----- Min bil: Länk |
|
enklaste o billigaste sättet är att flytta torkararmen en aning på spliensen så tar de ej i huven M5 som aldrig sover... |
|
jocker18@home.se |
jag flyttade mina med lite våld, funkar utmärkt! WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.