AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.659

Hur var er första kontakt med BMW

Sida 2 av 2
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Min första riktiga kontakt med BMW skedde på en resa mellan Frankfurt-Nurburgring för c:a 8-10 år sedan, en sträcka på ca 18 mil som tog en timma, dvs 180 km/h i snitt. Efter det har det bara funnit ett riktigt bilmärke för mig!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Kanske skall tillägga att BMW:n i fråga var en 535i E34.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
36
gecko
318is Coupé -93
518i -95
K 1200 S -05
Min första närmare kontakt med BMW kom vid mogen 18 års ålder. Mor hade tagit en mörkblå 518i -90 med mekanisk taklucka på prov för en dag för att eventuellt ersätta den Honda Accord -88 hon hade då. Det blev tyvärr inget bilbyte den gången, men jag provkörde BMWn och var helt såld. Efter en episod med en självförstörande Opel Vectra C blev även den övriga familjen bitna av BMW. Det slutade med att mor köpte en ny 316i -99 och jag en 316i -88. Numera har jag även en 318is Coupé -93. Både far och bror har visat intresse för min gamla E30 :)

BMW - vad annars?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det var en gång, en ganska liten Abbe fick åka med sin käre farbrors bil. en vit BMW 2002, Abbe tjatade hela tiden: farbror kör om bilen framför, kör om bilen framför! Farbror som var (är) mycket snäll lyssnade på Abbe och körde som en dåre, körde om ett antal bilar för lilla Abbes skull! Abbe stod mellan framsätena (!!!) och var alldeles överlycklig, för att han åkte i världens bästa bil med världens bästa farbror bakom ratten.

Detta hände 1977 eller 1978 då jag var fem eller sex år, och förutom denna färd som egentligen var totalt livsfarlig så glömmer jag aldrig min farbrors frus min! :-) Hon var alldeles lik blek!

När jag började köpa bil 94 så blev naturligtvis en BMW, 320 85 och sen dess har jag haft 9st BMW:n alla utom en E30!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.