AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
401

Framspoiler hjälp?

Ma
83
MardiN
530 -94

327 -89 tic
[Under uppbyggnad]
Jag importerade min BMW 325 coupe -89 med komplett Rieger GTS spoilerpaket i somras. Bilen har en massa extrautrustning bla Fjärrstart. Nu är det så att den förre ägaren "sa" att han hade lånat ut den till en kompis som hade provat fjärrstarten utan att lägga ur växel, då bilen hade hoppat in i en stolpe av något slag. Det blev en skada i nedre högra hörnet plus att lacken är lite sprucken på ett annat ställe. Nu vill jag gärna plocka av framspoilern och åtgärda skadorna och undrar då om någon vet hur spoilern brukar vara fastsatt??? om det brukar vara med clips?? Jag vet om två skruvar i hjulhusen, men bilen är så låg att jag inte får under någon domkraft så jag kan kolla bakom spoilern!!! Den är MYCKET låg.... =) Tänkte därför höra med er om man behöver lossa något bakom/under , så kanske jag slipper bygga en ramp att köra upp bilen på!

Tack på förhand!
haru nån bild
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Onödigt att starta två trådar?
Kika på svaret på din förra tråd.
Ma
83
MardiN
530 -94

327 -89 tic
[Under uppbyggnad]
Med tanke på att du inte svarade på min fråga i vilket fall som, så kanske det inte var så onödigt att starta två trådar! Fler folk som sitter här på 3-serie forumet än på Styling forumet! Bilen står inställd i garage nu med, topplocket demonterat så vad jag menar är att jag inte kan köra upp på någon ramp. Ingen annan som vet hur jag skall bära mig åt?

tack på förhand!
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
På min spoiler har jag limmat på orginal stötfångaren... men det är ju inte säkert det är samma på din. Annars kanske bara det är dom 2 i hjulhusen... lossa dom och kolla... Du kan väl sätta en domkraft in under sidokjolen där den är lite högre. på mitten typ och lyfta i en balk, det måste jag göra... Funkar om du har en låg domkraft...
Kolla min sida Länk
kanske kan hjälpa dig lite...

//Peter
Ma
83
MardiN
530 -94

327 -89 tic
[Under uppbyggnad]
Man bugar och tackar hugabuga. =)
Jag får helt enkelt göra som du säger att lossa skruvarna i hjulhusen och prova mig fram. Det är omöjligt med domkraft. Min bil är i det närmsta maximalt sänkt, så det går inte. Har använt mig av rampmetoden innan, men nu när jag håller på att renovera toppen så kan jag inte köra upp på den. Kan förresten kanske prova att bogsera upp den! Fin bil du har annars hugabuga. Skall lägga upp bilder på min snart.

Mvh Martin!
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Tack...

//Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.