|
|
|
|---|---|
|
Min varning för motorolja lyser i takpanelen. Jag tror att den varnar för låg oljenivå men det har jag inte. Vart sitter kontakten och vad gör den? Jordar, sluter något?? Någon som varit med om detta tidigare. 4 hjulsdrivet är dubbelt så roligt som 2 hjulsdrivet.... | |
| Den varnar så fort nivån är under mittemellan strecken. Svårt att förklara. Hände mig en gång. Fyllde på en deciliter olja så slocknade den. Lite väl känsligt kanske. | |
|
Oljenivåmätaren varnar inte för låg nivå,den gör dig uppmärksam på att det är dags att fylla på vid någon av de närmaste tankningarna. Den enda lampa som varnar när det gäller olja är oljetryckslampan,tänds den så är det dags att stanna. Oljenivålampan tänds när nivån är mellan max och min och slocknar så fort du fyller över den nivån under förutsättning att du stänger av tändningen,har du radioläge eller tändläge på så slocknar inte lampan efter fyllningen. Om lampan lyser trots att du har max på stickan så kan givaren sagt upp sig,eller givarkabeln vara skadad och ligga mot gods. Henrik |
|
|
En del givare är väldigt sega på att reagera efter påfyllning. På iX sitter den bultad i tråget underifrån. Kiip Spiiding! |
|
|
Hej! Drar upp denna gamla tråd då jag undrar hur man får bort nivå givaren som tydligen skall sitta i tråget? Är den dyr? Antar att oljan rinner ut när man byter givaren? Mvh Johan |
|
| Exakt, vissa givare är väldigt sega på att reagera efter att man fyllt på olja igen! Grrr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.