|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag brukar skölja av saltet på bilen varjegång jag har kört, och en gång i veckan åker jag in i en gör det själv. Först sköljer av med högtryck, sen shampoo, sen skölja av. Missar jag något? Altså det är den första bil som jag tvättar regelbundet innan har bara haft gamla skrutt bilar som ändå inte blir snyggare. tack för svar /mvh | |
|
Du glömmer torka den... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| nej, jag bara glömde nämna att jag torka den :) ..torkar med hjälp av skinn. | |
| tex fälgar o så? som vanligt med shampoo el? sen tvättade jag bilen igår en kille stod o tvätta sin merca, han höll på o spruta med spray underkanterna på bilen o körde typ hundra olika steg. Där kände man sig lite halvt dum. | |
|
Soki, Så här gör "proffsen": Länk Länk Att tvätta bilen så som du gör är inte fel, men du borde kanske köra en sväng med avfettning+högtryck på bilens nedre del, innan du går på med schampot+svamp. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Mitt bästa tvättips är att använda sig av en tvättplats med lyft så att du kan komma åt att spola av bilen ordentligt under åtminstone en gång i veckan. Det är ju inte om lacken är blank som har betydelse på vintern, utan att bilens nederdelar är fria från salt. Om man vill ha en bil som är rostfri vill säga. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| okej tack för tipsen ja ska köra avfettning på nedre delen, under chromlinjen el? nåt speciellt avfettningsmedel som kan rekomenderas? | |
Powerraide |
Snowcleen asfaltsrent är kanon annars T-grön ej den miljövänliga. |
| Black Arrow's avfettning är den överlägset bästa jag har provat!Tyvärr är den svår att få tag på, vet inte om den ens tillverkas längre. Eftersom jag inte kör med E28:an på vintern så är jag ingen storkonsument av avfettning och har därför inte köprt avfettning på ca 1 år... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.