AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
401

E30 klimatproblem.

IX
11
IX power
325IX touring -89
Jag har problem med min klimatanläggning. Jag har ett graderat tempvred men jag har full värme på alla lägen utom min 18 grader då har jag full kyla. Någon som har haft liknande problem? Vart ska jag börja feksöka???? AC:n är inte fylld men det borde väl inte påverka när det är minusgrader.

4 hjulsdrivet är dubbelt så roligt som 2 hjulsdrivet....
IX
11
IX power
325IX touring -89
Men hallå... Jag trodde att ni var duktiga här. Är det ingen som har mekat klimatanläggning?????

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Har för mig att det sitter en termostat på bilar med graderat värmevred gäller även de utan ac som kan gå sönder.

Se om du inte kan söka på tidigare inlägg.

Mvh Håkan
IX
11
IX power
325IX touring -89
Ok. Det kan vara en bra början. Är det någon som vet vart denna termostat kan sitta?

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Detta är ett vanligt problem och oftast är det själva värmevredet som är kass. Kostar en och en halv förmögenhet tyvärr (runt tusingen har jag för mej). Förmodligen sitter den omtalade termostaten i själva vredet.

Som Håkan säger brukar samma sak hända på de utan AC. De vreden är dock betydligt billigare (400?).

Jag har samma problem i min iX (med AC), men inte riktigt lika drastiskt (ännu). Det lär dock bara bli värre, så jag räknar med att köpa ett nytt vred.

Förresten skulle jag vilja påstå att 4-hjulsdrivet är bra mycket mer än dubbelt så roligt som 2-hjulsdrivet (på vinterväglag dvs). ;-)

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.