AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.468

Problem med centrallåset "låser upp sig själv"

Det är så att när jag ska låsa bilen så måste jag låsa den 2 gånger för efter första gången så låser den upp sig självnär jag ska ta ut nyckeln. Och när jag väl har fått den låst så brukar den låsa upp sig själv efter ett tag. har märkt fler gånger på morgonen att dne har varit upplåst fast jag var helt säker på att jag låste den kvällen innan. Jag har fått höra att det kan vara kontakten i bagageluckan som kan vara glapp...hur kan jag kontrollera detta? eller har någon annan nån annan teori?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Låter troligt att det är bagageluckan som strular. Har två tips till dig:

1. Använd funktionen "sök inlägg", denna fråga har varit uppe ett antal gånger förrut.

2. Fyll i in användarprofil, samt vilken bil du har. Skriv även för säkerhets skull i ditt inlägg vilken bil det rör sig om, för att undvika missförstånd.

Välkommen till BMWPower!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Tack för svaret. Men vars fyller jag i användar profilen då?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Gå in på "Ändra användare" uppe till vänster, eller klicka på denna länk: Länk
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
vet ej om du redan gjort det men kolla alla dörrknappar så alla dörrar låser sig då du låser bilen.
Hade samma problem på min bil och då var det centrallåsmotorn till passagerardörren som ej funkade hela tiden.
Så ofta fick jag stå och låsa bilen flera ggr innan den reagerade.
markus00
Det finns flera olika möjliga orsaker till ditt fel.
jag hade samma problem för några månader sedan då va den en säkring under baksätet som hade gått...

//Markus

-----
Min bil: Länk
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Har en liten teori ...
var iaf så på min iofs lite äldre bil,
Jag hade problem med i vilket läge låset på bagageluckan var, dvs om låset var i utgångsläge när nyckeln togs ur eller inte (om du nu förstår vad jag menar)
annars är det nog bara till att kolla kontakter, säkringar, sladdar
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Skulle kunna vara dörrkontakten som strular... Läs detta:
Länk
He
24
Hernan
525i -91
Jag hade likadant på min bil. Det var några kablar till bakluckan som hade gått av ungefär vid vänster gånggärn till luckan. Höljet till kablarna såg bra ut men när man skar isär det så var kablarna skadade inuti.
BmwMutte
På min gamla 528:a hade jag samma problem.. passagerar sidan fran låste sig inte riktigt.. smorde upp där lite så funkade det som det skulle sen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.