|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
min gamla -93 325:a drog under 0.8 landsväg och blandad körning ganska precis 1,0! så du måste ha en väldigt tung högerfot:) |
|
|
Japsåkare: Jo till en jag känner gjorde dom iaf de på fabriken .. För han köpte en helt ny volvo s40.. Han frågade om han var tvugen och köra in bilen .. Näe de gör vi redan i fabriken med alla bilar....sen vet inte jag =) |
|
|
Teres, det är typiskt säljarsnack det körs inte in några motorer på någon fabrik tänk själv hur långt tid det tar. Däremot så är inte moderna motorer så känsliga så det går bra att gasa direkt. En liten fråga, inget illa menat, varför använder du dubbla punkter? /T.P. |
|
| Det jag beskriver är ju inte inkörning av bilen. Jag har för mig att de rekommenderar att man kör under 4000 varv per minut de första 100 milen och också försöker att variera varvuttaget under denna period. Det tar dock , beroende på modell, mellan 1000 och 1500 mil innan alla slitdelar i motorn jobbar optimalt. Jag har också märkt att min nuvarande bil har haft särskilt lång inkörningstid, ca 1500 mil, kanske beroende på att valvetronicen har längre inkörningstid?Valvetronic finns ju också i compacten. | |
|
Har en arbets kamrat med en sprillans ny t4 -03. Infon han fick av försäljaren var att bilens motor är byggd för att kunna belastas normalt (max) från farbrik. Dvs man kan börja varva bilen i princip hur man vill när man får den. Detta har jag aldrig varit med om innan. men så var fallet. Han tog de dock lugnt de första 300 milen. Hans utlovade snitt förbrukning kom efter ca 500 mil. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion |
|
|
T.P: Ja du de var en bra fråga =) Dum vana kanske vad vet jag!!! Tänker inte så mycket på de faktist om jag ska vara ärlig. |
|
| I nya motorer nuförtiden är det väl främs kolvringarna som ska köras in och det går väl på ett par minuter. Men jag skulle själv aldrig gasa fullt med en splirrans ny motor vad än försäljaren säger. | |
| Osäker på vilken motor det sitter i en 316ti från -02, men vår 316i -04 (1,8l, 115hk) drar nu efter 800 mil 5,3-5,8l/100km landsvägskörning med farthållare, 7,1-7,6l/100km i 130km/h-tempo. Enbart stadskörning gör att den vill ha strax under 10l/100km. Totalförbrukningen sedan den var ny ligger på 7,3l/100km. | |
|
gammalt är bäst (ta inte illa upp ville bara retas!!!) min 2,5 liters spis drar ungefär 0,9 vid lansvägskörning....runt 100km/h på 90 väg....väldigt lite krokig... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.