|
|
|
|---|---|
|
Jag ska snart ta körkort och siktar in mig på en BMW. Tyvärr gör en knäskada att jag inte kan gå och måste använda rullstol. Därför undrar jag om du kan rekomendera en modell runt 80.000:- (Kan självklart vara billigare också) som är både snygg och sportig, men samtidigt rymlig nog för att kunna pula in en rullis nåntans. Jag kan självklart ta mig omkring bilen utan problem utan hjälp av rullstol, så en bil med ett fint bagage utrymme skulle sitta fint (Kan man få in en rullstol i familjens 89- Bluebird kan man väl fasen få in den i en BMW)! Självklart kan man knöla ihop rullstolen och ta bort hjulen utan problem. //Simon Lea | |
Bavaria |
Skulle rekomendera en 525/530 touring E34:a, hyfsat med plats, snygg o relativt sportig bil. Lycka till! |
ant |
jag vet att det var en kille i köping som körde en e36 325iA för nåt år sen. jag vet inte om han har kvar den fortfarande. iaf så var han rullstolsbunden och hade dessutom ett mycket fint bilstereobygge i sin bil som han tävlade framgångsrikt med. så där kanske du har din kommande bil? en e36. ========== Länk |
|
Simon, Får du in stolen i en bluebird-89 borde du få in den i samtliga 4-dörrars BMW nyare än 91 :) Vilka modeller du tycker är snyggast är det bara du som kan avgöra. ta en titt i modellguiden eller läsargalleriet! För 80.000:- hade jag valt mellan följande bilar:(misstänker att du gärna vill ha automatare pga knäskadan?) *E36 328i - sportig och snabb men kanske inte fullt så rymlig. *E34 - För 80 000:- kan du välja och vraka ganska fritt mellan modellerna. Kolla i modellguiden för att se vilken motor/karosskombination som passar dina behov bäst. Du bör kunna få en välutrustad 525iAT -95 för dina pengar, exempelvis. Om automatare inte är ett krav kan du få en tidig M5 för pengarna, men räkna med höga drifts/ägandekostnader. *E32 740i - Du kan hitta en välutrustad och fin 7-serie för 80.000:-. Denna modell är givetvis inte fullt så sportig som sina mindre syskon men har desto mer komfort och utrymmen. Varning för höga drifts/ägandekostnader. Hoppas jag inte missat något :) Hjärtligt välkommen till BMWPower forum! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Svärd |
Jag tycker nog att min 740iA är ganska så sportig. Nästan 300hk men visserligen ganska tung bil!! Men ska du ta körkort och just fyllt 18 och pluggar så är nog inte 7-serien att rekomendera. Den är inte helt gratis att äga, men långt ifrån så dyr som många tror!! Underbar komfort, lastutrymmen och framförallt underbar V8!! Men börja med en 5-serie så kan du ju byta uppåt om ekonomin tillåter det!! Helt rätt att sikta på en BMW!! Bättre bilar finns inte!! Lycka till med körkortet!! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
| Tack för hjälpen! Mitt val står mellan en i 5 serien eller en 32* med e36 kaross! Automat är för kärringar, manual är bäst! | |
-BeeMWe- |
Rymlig/sportig BMW så är det såklart en M5a du ska ha... Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.