AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.049

Verkstadspriser i Europa

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är det någon som har erfarenhet av den prismässiga skillnaden på verkstadsbesök i Sverige..(inte billigt)..och hur det förhåller sig ute i Europa..om man tex.har något fel man behöver åtgärda och det är på det viset att man ska till tex Tyskland Frankrike Spanien..kan det då vara billigare att vänta och laga bilen tills man kommit till Europa..???
Gjorde oljeservice på 540in i somras, Hamburg 1400kr i Stockholm hade det kostat 2700kr båda gäller auktoriserade så visst är det lönsammare att göra servicen på kontinenten, ring innan och se till att få en bekräftelse det fick inte jag = inga bytta stötdämpare, oljeservicen lyckades dom klämma in.

Mvh Stephan
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ok..då skiljer det rimligen ganska mycket ,på BMW i Solna så sa dom att det är jämnställda priser max 5 procents skillnad..men trodde inte så mycket på det..
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Framvagnsinställning på BMW i Frankrike 99Euro i Sverige 2800:-
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Oj...det var sannerligen inga 5 procent det inte
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tror säkert det kan variera från fall till fall och vad det är som ska åtgärdas. Här i Belgien så är priserna mer eller mindre samma.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
Om man ändå har vägarna förbi en verkstad i Tyskland, typ vid semester, ölköp och dyl. så skulle jag inte tveka en sekund att låta dem göra servicen där. Om inte annat så skilja sig ju iaf momsen... Tyskland ligger ju fortfarande på 16%.
Det är definitivt lönsamt att utföra servicarna i Tyskland men inte att åka ner bara för det.

Hälsningar
Stephan
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
är det samma prisskillnad på tex eftermontering av farthållare eller dyl ?
en kompis var och hämtade en * beprydd bil för ca 2år sedan och han köpte kompletta 17" hjul för 7500kr med europa tillv. F1:or, visserligen kopior (fälgarna), är det normalpris? eller fick han kanske ett bra pris genomn bilförsäljaren. kan inte fråga honom men nån annan kanske vet!?

Frazze
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är väl mycket svårt att få en ny uppsättning 17 tum med däck under 10 tusen snarare 12-13 i Sverige
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Om jag hade valt att göra inspektion 2 i Frankrike så hade jag
sparat 4800:-. Dom byter exakt samma delar samt går igenom samma service punkter. Jag har prislistan kvar från i sommras som jag fick av BMW i Béziers.
Förklara det någon!!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ricobmw// Ställ frågan till BMW Sverige istället!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Inspektion 2 plus byte av bromsklotsar på E39 i England gick på 9500 SEK (våren 2001)...tror knappast att det hade varit lika dyrt i Sverige...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
bl
2.296
blixten
325i -88
9500 kr var dyrt, men det beror nog snarare på den höga pundkursen.
England ligger i toppen när det gäller bilpriser i Europa. Endast Danmark, Finland ligger högre. Vad sägs om att behöva betala £ 1,15 för en liter blyfri 98 oktan (för er med sämre mattekunskaper kan jag tala om att det motsvarar 15 SEK)???

/Dominik
P.S Relationen bilservice - reservdelar borde även den vara lika snedfördelad som bil- och bensinpriser där:(
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
I Kroatien kostar en 1h på BMW verkstad ca 100:- SEK. Här ligger det på ca 500-1000:-/h!!
//Marin
Dominik: hårresande! Det låg på 80p när jag bodde där 2000-2001. Och då tycklet jag att det var dyrt ( 11.50 SEK) Hur kan den gå up så mycket på så kort tid?!

Blixen: inte så mycket på pundkursen, den har legat på samma nivå sedan 1997-98 så det är ingen ursäkt. Däremot ligger prisnivån på generellt högre nivå än här som Domonik påpekade (med undantag för öl....) Ett paket cig t.ex kostar 70SEK då är kanske inspektion 2 på 9500 inte så konstigt...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur ser genomsnittslönen ut i England kontra Sverige? Vet att jag skulle haft mellan 150-300% högre lön i exempelvis London än här (med färre antal timmar per vecka). Men en lägenhet i centrala Lodon är ju lite dyrare också :)

Om genomsnittslönen ligger högre än i Sverige så suddas skillnaden ut.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var nyss på BMW solna, de tar 1200kr/h vet ej om moms ingick eller ej.....
Man kan få tag i advokater med lägre timpeng..... Men de är iof inte så bra på att meka...
Robert V
inte bmw i solna heller, för den delen ... det kostar 1250 ink moms/h

hade nån av er en länk eller adress där man kan kolla upp vad bmw delar kostar ? står inför lite reservdels köp ...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Robertv: Priset kan ha gått upp det var nästan 1,5 årsen den här tråden var aktiv :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.