|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det kommer ett knarrande ljud från VANOS-klumpen på bilen jag är eventuellt spekulant på...är det normalt? Motorn fungerar som vanligt i övrigt... Mätarställning är 28000 mil, gamla ägaren har inte bytt olja på 3400 mil, tyvärr låter det likadant efter oljebyte. Tack! | |
|
kan vara taskig vanos, vad jag vet så ska den vara tyst, men men, prova med sökfunktionen på detta forum så hittar du många inlägg om vanos och dess problem. Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
| Det brukar låta lite från VANOS enheten på äldre bilar om bilen stått länge eller så. Det kan även uppkomma ett ljud vid start som sedan avtar. Fast din eventuella bil har ju gått väldigt långt. 3400 mil mellan oljebytena är inte att rekommendera på någon bil, allra minst på BMW. Men om den oljan som han hade i bilen då han körde 3400 mil var en mycket bra helsyntetolja så kan det gå bra ändå. Jag rekommenderar att lämna bilen på ett M-test innan köp. Åk till BMW och be dem göra en ordentlig genomgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.