|
|
|
|---|---|
Powerraide |
Har köpt tonat plexiglas som är anpassat för min bakruta.Man skulle enkelt kunna ta på och av den efter behov. Tja i helvete att jag ens får dit den!.Om man placerar den utanför bakrutan är den exakt i samma mått som rutan , men man tycker ju att den skulle vara lite mindre då den skall monteras inne i bilen.I vilket fall som helst verkar det som man får montera ner inredningen på bakre "innesidorna" samt ta ner hatthyllan för att få den på plats.Så hur sitter dessa sidor fast? Bara till att slita för kung och fosterland eller sitter de skruvade?.Någon som har monterat plexi på bakrutan och kan ge mej tips . Det samma gäller även de små rutorna på bakdörrarna där det också verkar som man får lossa listerna? Enkelt att montera sa de .... satans ¤"¤#!#&"! |
|
Är det från Solarplexuis? Det brukar medfölja monteringsanvisningar för respektive bilmodell. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Powerraide |
Jo det medföljde en standard bruksanvisning som i stort sätt bara säger sätt den på plats och fäst den med medföljande gummibitar.Men man får ju inte den ens på plats....Troligtvis en bruksanvisning som skickas med alla best oavsett bilmärke.Men på E34-serien måste man nog plocka ner de sidorna för att få in den eller? |
|
Dom jag vet som beställt där tidigare har fått en modellanpassad monteringsanvisning... Prova ring/maila och fråga hur man gör! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Tigerr |
och tonat plexiglas har man därför att..? Tigerr |
|
Av samma anledning som man har solskyddsfilm, det är värmeavvisande och ger sämre insyn i bilen. Fördelen med plexiglasvarianten är att den är billigare, lättare att montera och dessutom lättare att demontera... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Powerraide |
som sagt lättare att montera samt demontera..... Vet i tusan om jag vill hålla med på.Har mailat leverantören så han får berätta hur den ska få plats.De är bra annars att ha på bakrutan istället för solfilm , men på sidorna är vanlig solfilm bäst.Har man plexi på sidorutorna kan man ej använda fönsterhissen. |
cakeer |
har funderat på o köpa... va går kalaset på till en E34? |
|
Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Powerraide |
Sådär nu är det på plats.Mailade leverantören och det visade sig att jag var för feg att böja plexin för mycket.När man väll lärt sig hur man ska sätta i den är det gjort på någon minut. Blev kanon helt mörka rutor men ändå bra sikt ut. |
|
Misstänkte det, så bra att det ordnade sig! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
vad kostade till din bil? Länk |
|
|
Angående böjning av "plexiglas" kan jag bara meddela att jag jobbat med polykarbonatplast som väl är den rätta benämningen och vi använde kantpress för att göra 90 graders vinklar av denna plast. Så den tål mycket stryk. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Combi 5-7 rutor 1450:- ink frakt, helt OK men film är snyggare ( men ej demonterbart och kostar uppåt 4000:- om det skall vara bra jobb med bra film...) Lite pyssel att få dit speciellt sidorutorna bak men lite list demonterande löste det 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.