|
|
|
|---|---|
|
efter att jag bytte motor i min 320i -85 i hegen så vägrar den starta! bensinpumpsrelät bara "skriker" när jag vrider på nyckeln, har provat två st så det är inte själva relät som är paj! var kan felet sitta, jag använder ju samma elsystem som satt i bilen och det har fungerat bra tidigare! tycker även att gnistan är väldigt svag och tänder inte ens på startgas. | |
|
det måste vara felkopplat nåntans... t.ex. kopplar man ett x-ljus relä fel så skriker det.. så det måste vara nått som är felkopplat??? ---------------------- King of the road |
|
|
Hur är det med batteriet, bra flås i startmotorn osv? Nånting gör att reläet slår till/från väldigt snabbt, det blir som en summer. Om kontakterna samtidigt belastas med någon/några amperé så brinner reläet upp efter några minuter. Kan vara så enkelt som en oxiderad säkring till relä och bränslepumpskretsen. Mät över reläets spole (85-86) och se om spänningen här ligger lågt, kanske bara 8-9V, isf får du söka vidare till styrningen av reläet osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.