|
|
|
|---|---|
|
Laddning: Jag har en 320i Coupé -92 som troligtvis har problem med laddningen. Anledningen till att jag misstänker att något är fel är att den känns inte lika "pigg" att starta som förr. När motorn är igång så mäter jag drygt 14 Volt på B+ kontakten framme i motorn, men bak på batteriet mäter jag bara 12,36 Volt... Enligt elschemat så ska det vara två direktkablar där emellan, varav den grövre är säkrad. En teori jag har är att säkringen har gått på den grova kabeln och att det därför blir ett spänningsfall i och med att det bara kan flyta ström genom den klena kabeln. Jag har kollat Jordpunkten till Batteri. Vet någon var jag kan hitta huvudsäkringen? Fler teorier eller lösningar? Det kanske ska ligga drygt 12 Volt på batteriet? Jag har har nyligen köpt ett nytt batteri ska tilläggas. C-lås: När jag trycker på fjärrlarmet så larmas bilen av eller på varannan gång precis som det ska vara, men centrallåset däremot reagerar med att låsa och låsa upp någon eller ett par gånger dessutom så stannar låsen i olika lägen(låst/upplåst), så jag måste låsa/låsa upp med nyckeln ett par gånger tills alla låsen är i samma läge. Vet någon vad det kan vara för fel? Vet någon var c-låsenheten sitter? /Martin | |
|
Samma besvär med min 328t låser med larmdosan larmet aktiveras som det dörarna låses men låses upp med en gång.Va fan kan det vara för fel.. Hjälplös....... |
|
|
Ang. laddningen: Menar du B+ på generatorn? Här bör ligga runt 14,5V vid laddning, denna är alltid direkt ansluten till batteriet, oftast via batterikabeln på startmotorn. Du skall ha i stort sett samma spänning på batteriet annars är det avbrott nånstans. Det sitter aldring säkring på laddnings och startkabeln, endast på utgående kablar från batteri/elcentral. På vissa modeller sitter en bladsäkring på runt 80A i närheten av batteriet som kan ärga och ge avbrott, men denna borde inte påverka laddningen. Kolla även på jordsidan, generatorns fastsättning resp. batteriets jordkabel. C-låset: kolla alla dörrbrytarna, om de kärvar brukar bilen låsa och låsa upp direkt, låset tror att en dörr är öppen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.