|
|
|
|---|---|
|
Vad värderar olika försäkringsbolag en 325:a -94 års modell 13 tusen mil på mätaren? Är intresserad eftersom jag råkat krocka med min 325:a. Och vill veta om det finns en liten chans att dem reparerar den :). Dojtjen power ;) | |
|
De ringer runt till bilhandlare och frågar vad en sådan är värd. Man brukar få ganska bra betalt tydligen. Obs, ta inte deras första bud. /T.P. |
|
|
Har du kompressor så får du inte ett öre. |
|
|
Kompressorn är bort plockad fort som attan :). Ingen kan se att det suttit en komressor i den :) Bra betalt menar du då ca: 100,000 eller mindre ? Dojtjen power ;) |
|
|
kan säga vad ja fick för min 93 a 57 tusen den va kanon fin 17000 mil svensk såld burt |
|
|
Jisses det var lågt. varför acceptera det budet? Om ni inte kommer överens så får du kontakta en värderingsman och är hans värdering högre så betalar de vad han säger samt kostnaden, är det lägre så betalar de det som de bjöd innan, men du får betala värderingsmannen. Du kan ju inte hitta en likadan för de pengar du fick? |
|
|
Som T.P skrev så ringer dom runt bilhandlare för att kolla upp värdet. Så det hänger på bilhandlarnas uppgifter mestadels och själv värderar jag en 325i Coupé -94 till 80-90000 kr. Alltså denna siffra hade jag gett försäkringsbolaget om de ringt mig när jag är på jobbet. Sen kan dom lätt komma med skambud, men stå på dig! En annan sak jag vet försäkringsbolgen kan fråga är om du har kvitton på reparationer, styling eller kanske t.o.m. köpekvitto på bilen. Alltså vad du gav för den. Som sagt, försök ge så mycket dokumnenation som stödjer att bilen var i bra skick(om den nu var det innan?) och påpeka att du vill ha minst 75000 kr. Privatbilsmarknaden för 325iC -94 säger kanske 50-55000 kr, medan bilhandlarmarknaden säger 80-90000. Så är det bara... Lycka till i kampen mot försäkringsbolaget. Inte alltid man kommer överrens =( ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
fåttnog: De ska basera sina ersättningar på vad det kostar att köpa likvärdig bil hos en handlare. Sen tvivlar jag på skicket/Utr på din bil om du fick loss den för 46000kr. |
|
|
Ett litet tips: Om jag vore du så skulle jag inte "skylta" så mkt här på forumet i alla fall, skulle tro att försäkringsbolagen sniffar runt här oxå för att slippa betala ut försäkringspengar. Själv är jag livrädd för försäkringsbolagens snokande hobby-poliser! |
|
mackan325 |
De är inte hobbypoliser utan ex-poliser! |
|
Att säga att marknadspris är 46.000 för det skicket/utrustningen är nog att vara optimist. Billigaste bilen på bytbil kostar 69.000. 17.600 mil -94. Näst billigaste är en 74.900 också en -94 föra dörrars. Billigaste -95an kostar 89.900 men har gått 19.900 mil. En bil som gått 12.300mil kostar 104.900. Tycker inte du ska nöja dig med något under 80.000. Kanske kan du få ut 100.000 om du har flyt och är bra på att förhandla. |
|
|
Stå på dig! En vän smällde sin bil häromveckan, hade han accepterat deras första bud hade han gått miste om 20 000:- (som de sedan höjde det med, då han vägrade ta emot deras första skambud) MVH THE TRADER |
|
|
Fåttnog: Självklart vet du bättre om skicket på din bil än vad jag gör, det jag menade var att man kan inte idag hitta en 325 -93 hos en bilhandlare för 57 kkr. F-bolagen skall ersätta dig så att du kan köpa dig en likvärdig bil och det tvivlar jag på att man kan få för runt 50 kkr om inte den egna bilen är i tveksamt skick. Dvs du gav 46 för din, har den skinn, hissar,ac/klima (som funkar) ok däck m. fälg m.m. Miltal verifierat, servicebok osv. ? Jag vet mycket väl om marknaden, jagade med ljus och lykta bil och köpte min i oktober. Gav 75. Med tanke på skick och utrustning så var den ett kap. Tittade på många skruvade vrak runt 60-95 innan jag bestämde mig. Men du kan ju ha råkat ut för någon dåre som sålde den till underpris, isåfall grattis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.