|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag undrar om någon har trimmat sin 330 med en chip och i så fall var man kan få det gjort.. Blir effektskilnaden något man kan känna eller blir det inte någon ändring alls.?? BMW..!! The rest is meanigless!! Länk | |
|
Kolla på Länk nu, klicka på trimchip och läs bla artikeln om chip som Bilsport skrev för några år sedan. Qvarnis |
|
|
Länk funkar nog bättre... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Man tackar! Qvarnisb |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tänk bara på att alla garantier gällande motorn upphör att gälla även försäkringsbolagets maskinskadegarantin. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Det stämmer att garantin upphör om BMW upptäcker att bilen är chiptrimmad. JWR som jag samarbetar med uppger att inte BMW kan kolla detta (på de chip som de bränner/omprogramerar). Om BMW har upptäckt detta i andra fall så vågar jag hatten på att det inte är JWR chip! MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis, innebär det att du eller JWR går in och ersätter skador som BMW eller försäkringsbolagen vägrar ersätta pga chiptrimning (vid användning av JWR-chip), dvs om de trots allt skulle se det? Mvh |
|
|
Johan B: Vi övertar inga motorgarantier elr dyl. Jag återger bara vad JWR informerat mig om. Qvarnis |
|
|
OK Qvarnis! Mvh |
|
|
?? undrar hur mitt svar till Q, hamnade innan hans text?? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.