|
|
|
|---|---|
| undrar vad den lilla klock symbolen betyder och vad man ska göra för att få bort den. min teori är ett den har nått med bromsarna att göra eller?? | |
|
Bromsvätskebyte! Mvh |
|
| tackar så mycket! | |
|
Fel!!!!! Det betyder Års Inspection. Kommer med ca ett års intervall. Men det är inte mycket till service att tala om. PeterB Länk |
|
|
Isf olika på olika årsmodeller. Enligt mitt servicehäfte innebär denna klocka att tiden är kommen för bromsvätskebyte. Själva datumet fås annars fram genom att trycka på färddatorknappen med nyckeln i läge 2. /Dominik |
|
|
Bornius, fel!!!! Det betyder att man skall byta bromsvätska! Klockan tänds med två-årsintervall, förutsatt att man inte har kopplat bort batteriet. Mvh |
|
|
Förutom bromsvätska är det klokt att byta kylvatten. mvh MW-Guru |
|
|
Sant, men den behöver inte bytas oftare än var tredje år (enligt min servicebok). Fast det skadar givetvis inte att byta oftare! Mvh |
|
|
Ok, jag ger mig med citat från min bok. (320 -89) --------------------------------------------------------------- - Byte av bromsvätska (Minst en gång om året). - Kontroll av korrosion på hela karosseriet -med undatag av hålrummen. Mot särskild debitering: - Byte av kylvätska vartannat år. - Byte av kupéfläktens glödstift varje år och värmeväxlare efter tio år. Efterbättringen på karosseri, reparationer och reservdelsbyte mot särskild debitering. ---------------------------------------------------------------- Men även vid Insp1 görs kontroll av bromssystem. Jag tycker nog att den häriinga årsinspection är lite av ett billgt knep av BMW att få in bilen en extra gång per år, det borde kunna ingå i Insp1 och 2 istället på något sätt. Detta är min högst personliga åsikt...... PeterB Länk |
|
|
Skakar liv i denna tråd. på min så lyser klockan samt Inspection och så lyser det gult under. betyder det bara bromsvätska eller inspection också? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
klocka med en fyrkant runt= bromsvätska, detta brukar vara vartannat år. inpektion kan både vara I och inp. II. den senare omfattar t-stift, luftfilter mm.. en gul prick och inp, ja då börjar det bli dax att serva bilen. MVH |
|
|
Vad kostar en insp1? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
så klockan kan alltså visa bara att det är dags för inspection? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Klockan är bara för att visa att du ska byta bromsvätska och insp. lampan är bara för att visa att det är dags för insp. 1 eller insp. 2 lyser både klockan + insp. lampan så ska du alltså både göra bromsvätske byte och service på bilen. /Ricke |
|
|
ok, bra... då får det bli så... "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Vad görs vid en Inspection 1 respektive Inspection 2 |
|
| Om jag inte minns helt fel finns det en lista i serviceboken som beskriver vad som görs vid de olika servicarna. | |
|
Min servicebok är på tyska. Därför frågar jag här. |
|
|
Kolla här Länk /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.