AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
846

hjälp ! montereing av stylingkompaniets m3 front

tja
det är så att jag håller på att montera en m3 front som kommer från stylingkompaniet...problemet är att på original spoilern så sitter det skruvat under listerna men det finns inga lister att plocka bort på den nya spoilern så vart f.. ska jag skruva ???

TACKSAM FÖR SVAR

OBS PANIK!!!!!!!!!!!
Det är nackdelen med att köpa kopior. Du får helt enkelt försöka modifiera den själv, tyvärr. Nu vet jag inte vilken av deras spoilrar du har köpt. Är det en Seidl eller Rieger så borde det inte vara några problem.

/T.P.
spoilern jag har är tillverkad av ace design om det är nån som har monterat en sån så skriv hur du gjorde eller om du har något förslag på hur jag ska göra ...glömde har en 325 1992 e36 mwh Robban
Hallå coupepower
På min front så fick jag flytta över fästena på sidorna, dessa limmades med sikaflex och sitter som berget + att jag satte 2 st skruvar uppifrån (sitter under frontplåten när det är färdigt).
Sedan så tog jag och monterade fast nummerskylten och front i samma skruvar, sitter fast i krockbalken, 2 st skruvar.
1 st skruv i vardera hjulhus och sedan slutligen några under som håller fast alla plaskåpor på undersidan.
Hoppas du blev lite klokare nu med denna beskrivning :)
Lycka till/Berbel

Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Hur är det att montera övriga grejer från stylingkompaniet då?
(Kjolar och bakspoiler ACE Design)

_________
328 cabbe
Hallå Rojjan
Vid köp av spoiler eller bak eller nåt annat från Stylingkompaniet så ska det följa med en beskrivning på hur saken(erna) ska monteras.
Hittar man ingen så får man höra av sig till Andreas på Stylingkompaniet. Så förklarar han det och om du fortfarandde behöver beskrivningen så skickas en till dig.
Hoppas du blev lite klokare nu:)
MVH/Berbel

Berbel!!!
spelar det nån rol vilken del jag monter först, 97ans front eller frontspoilern ? blir det smidigare att montera 97ans front först ?

TACK PÅ FÖRHAND !!! ///ROBBAN

En grej till. fästena till dim ljusena ska jag ta dom från original spoilern och sätta på den nya eller sätter man bara fast dimljusena med lim eller nåt?
Det blir betydligt enklare om du plockar av frontspoilern innan du ger dig på frontplåten. Och tvärtom när du monterar ihop :)

/T.P.
coupepower
Montera frontplåten (97ans frontplåt) före spoilern, då den ska monteras med några skruvar som sitter med skallen mot spoilern.
Dimljusen monteras med orginalfästen, det ska synas var du ska borra för att kunna skruva fast dem. Tänk på att det finns en styrpinne på fästena oxå, som sitter i mitten på ena kanten (minns jag rätt så är det på den kanten som är mot mitten av bilen).
Hoppas det hjälpte dig nåt/Berbel

tack så mycket !!!Berbel bor du på den här sajten eller??
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Ja tack Berbel för att du alltid ställer upp!! inte minst i verkstan! Tack!!

Och nej, jag bor inte på saiten, bara nästan:))
Ha det gott folk/Berbel

berbel har du koll på hur man demonterar en bakkofångare på en 325 1992 i så fall skriv hur man gör för jag ska plocka bort den i dag
coupepower
Du har mail
MVH/Berbel

den är lånad!!!
ska fixa en egen snart
Har du möjlighet att kolla på den ändå? Det blev ganska långt så jag har ingen lust att skriva om det, + att jag inte vill lämna ut mitt nummer på nätet hur som helst heller.
Men kortfattat så sitter den på följande sätt:
I hjulhus på vardera sida sitter 3st skruvar. Det sitter 4st muttrar nästan rakt under bakljusen i bakstammen och eventuellt en mutter i reservhjulsbaljan på utsidan av den.
Hoppas det räcker så du klara dig med detta om du inte kommer åt att läsa på mailadressen.
MVH/Berbel

tack ska du ha !!! jag fick dän den i går men det var ju lite pyssel
fan vad den satt..tills jag kom på att jag hade glömmt en typ plast skruv i hjul huset !!!:) hörs typ!!! /// Robban
HL
8
HLA
320i Coupé -93
coupepower: Hur lackerade du fronten, kanske du målade hela spoilern eller lackade du listerna svarta??

Beställde en Ace M3 front själv också från stylingkompaniet, min front kräver ganska mycket slipning och spackling innan den är färdig för lackering.
den så kallade listen lackar man först med en svart kulör som man trivs med efter det maskar man den mycket noggrant !! sen är det bara att spruta på den andra färgen lycka till/// Robban

obs om det är nått mer så mejla mig så ska jag försöka hjälpa dig!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.