AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
449

Skruvade mätare.

Var inne på Sveriges mest kända mätarskruvares hemsida (fråga INTE efter länk, tack) och såg att de numera även kan ändra i LKM modulen. Det betyder att det är näst intill omöjligt att kunna kolla om bilen man är spekulant på är skruvade eller ej. Tänk på detta om ni är spekulanter på en beg BMW.

/T.P.
li
1.959
liste
535i -89
Det finns inga sätt att få 100%-ig garanti på att en begagnad bil gått exakt det som står på mätaren, så enkelt (och hemskt!) är det. Det senaste jag hört talas om är att man varje år innan besiktning skruvar tillbaka mätaren, vilket effektivt dödar den gamla klassikern "kolla gamla besiktningsprotokoll".

Egentligen finns det bara ett säkert sätt: köp fabriksnytt! :(
betriebsanleitung1
Det är ju synd men man får väl i fortsättningen helt bortse från mätarställningen när man tittar på bil.
Håller med dig helt säker kan man aldrig vara. Men många på forumet tror att bara man kollar LKM modulen så är det lungt, så enkelt är det tyvärr inte.

/T.P.
En liten kul grej:

På min gamla opel ascona B så går mätaren bara till 10000 mil... :) Den har snurrat minst 3 gånger, det har jag dokumentation på. Bilen går finfint än, för övrigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.