|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar det egentligen att försäkra en M3:a om man bor i storstad ej villa och är i 30 års åldern ???? Vilket bolag rekomenderas och går det att sportvgnsförsäkra på något billigare vis ???? Tips emottas gärna. KJ | |
|
Mitt bästa tips är att du ringer till ALLA försäkringsbolag och hör runt. Kan skilja tusentals kronor, på en M-bil kan det säkert skilja tiotusental också! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tjenare. 28 år och bor i en liten småstad. Billigaste premien var hos LF. 10.800:- förra året. Vad det kostar i år vet jag inte, men premiehöjningar är aviserade. Sportvagnsförsäkring = entusiastförsäkring. Kan gå, men då måste bilen vara mkt över det vanliga. I princip omöjligt mao. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
kim: 31år 1000mil/år plus försäkring hyr bil etc bor i en förort till Stockholm 4600:-/år i halvförsäkring TH bumper:Det lät väldigt högt |
|
|
Hmm.. kollade min försäkring idag den har höjts från ca:7000 till 16000:- Bara den nya omklassningen höjde den med drygt 6000:- + allmän premie höjning. Ser ut som om man säljer bilen. |
|
|
Skillnad på svansksåld och import de första åren med vagnsskada. I övrigt inte så stor skillnad mellan E36 och E46. E46:an lite billigare. Räkna med 12-15 tusingar. Kolla med alla bolag, verkar finnas en viss godtycklighet (åtminstone utifrån sett) när det gäller premierna. Jag pratar 30+ och Sthlms innerstad eller Malmö innerstad, vilken Malmö är snäppet lite billigare (fast fortfarande j*vligt dyrt) |
|
|
8500:-, småstad,1000 mil,högsta självrisk,helförs.Länsförs Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.