AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
690

Vibrationer i 120km/h...

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Hej!

Märkte idag att bilen börjar vibrera när man ligger runt 120km/h,
märks speciellt bra i sätet att det vibrerar.

Vad kan det vara för nåt?

///
Nicke
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Det är inte så enkelt att du har snö fastfrusen runt ventilerna?
Så var det på flickvännens Mondeo och hon undrade vad som hänt med bilen eller "Vad fan har du gjort med bilen?"

Automat är bekvämt
Gizzmo
många regumeringar och Nordfrost II ger sig i stommen, så det är bara att åka till däckverkstaden och låta dom titta.

MVH Jerry G
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ska köpa nya sommardäck så kan ju låta dom kolla på det på samma gång.
Gizzmo
det styrman säger brukar inträffa redan runt 70, är däcket inte runt så käns den i början och när man kommer upp i högre hastigheter, men jag kan ha fel

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
kolla däcken, eller vagninställning.
Råkade ut för detta med min Audi. Ingen hittade felet.
Kollade allt)...
Till slut konstaterades att motorfästet va löst, samt (inre) drivknuten hade slagit sig pga detta..(vibrerande).. (byte)...
Allt ok!

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
el
68
elvis
535i -90
535i -88
635csi -81
Exakt samma problem har jag haft och det visade sig inte vara däcken eller snö i fälgen.

Mitt högra bromsok kärvade och det var det som var orsaken. Kolla om en av fälgarna är varmare än de andra eller om en fälg är mycket skitigare än de övriga. Det var bara och renovera oket och så var det klart!

Numera Vibrationsfritt!

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ja fälgarna på förarsidan är ju betydligt skitigare men det trodde jag berodde på att man har den sidan "utåt", mot trafiken...

Jaja, värt att kolla!
el
68
elvis
535i -90
535i -88
635csi -81
Är bilen svår att rulla fram av handkraft av en person så ligger troligen beläggen an mot den bromsskiva som oket krånglar på

länkarmsbussningar var det på min i alla fall (som tyvärr e till salu nu snyft snyft).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.