|
|
|
|---|---|
| Hel, jag ska köpa sommarhjul till min 525i-92 och undrar om det passar med hjul till e39 också ? | |
| ja med E39 fälgar med centrum ring passar E34 ( sök på ämnet, det är väl dokumenterat) | |
| Jadå. E39 fälgar passar bra även på E34. Du måste dock ha en centrumring som Gasar-Magnus säger. (Finns på gummiverkstaden oftast.) Tänk dock på att inte köpa för stora/breda fälgar/däck till din 525:a. E39 har större hjulhus än E34 och rymmer därför större/bredare fälgar/däck bättre. En optimal dimension till E34 är t.ex. 235x45x17 både fram & bak. | |
| Är det någon som vet vilket ET-värde som gäller för E39:ans originalfälgar? | |
Powerraide |
Länk angående olika ET-värde, bultmönster ,centrummått m.m Kan vara bra att ha i favoriterna. |
Powerraide |
glömd ju länken ! Länk |
| nej nej nej per... 235/45-17 fram 255/40-17 bak på E34 sedan är lagom (på 8,5x17 ET13) torde väl vara det optimal då det är vad som sitter på M5 Nürburgring-pkt | |
|
:-) Gasar-Magnus Ja... Egentligen, men om man "bara" har en 525 så gör det inte så mycket... Har man en M5 kanske man vill ha lite bättre grepp där bak :-D |
|
| Tack för svaren, breda hjul är dock inte aktuellt då jag har bilen i tjänsten. Den drar tillräckligt med bensin som den gör. Jag siktar nog på 205/65-16. Tråkigt men ekonomiskt. Har dock en 9-5 Aero privat med lite bättre sulor! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.