AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
920

Fläck på skinnklädsel

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag har en liten (men nog så irriterande) svart fläck i passagerarsätet på min M3 Cab. Skinnfärgen är "saffran" och jag tror att fläcken har uppstått pga att vatten någon gång läckt in mellan rutan och tygtaket. Den fanns där när jag köpte bilen men då trodde jag det skulle vara relativt enkelt att fixa. Jag har försökt med diverse medel men vill inte använda för starka saker. Kanske måste man färga om skinnet? Vart vänder man sig lämpligen då? Jag bor i Linköping...

/Fredrik
fdahl:

Har du provat Bmws egna medel?
Om inte så kan jag varmnt rekomendera det, se även till vänster om skärmen under:
Gör-det-själv
bilvårdstips

Fick en fläck på mitt ljusa läder kort efter inköptet plockade fram bmws egna medel och vips så förvann det:))

Tigerr
Sånt får man tyvärr leva med! Har själv en svart fläck (tätningsmassa) på ljusgrått/vitt skinn - irriterande i början, sen så vänjer man sig. Och till slut glömmer man bort det. Det är en bil, ingen människa! Klart man ska hålla den i så bra skicka som möjligt men att färga om skinn för en fläck? frågar du mej så är det överdrivet!

Tigerr
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med en bilvårdsfirma/rekondare, de kan göra "underverk" med en del svåra fläckar. Inte säkert att det går på din fläck, men kan vara värt att låta ett proffs titta på den i alla fall!

Mvh
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
starre: Har inte testat BMW's medel men det kan väl inte skilja sig alltför mycket från andra "skinnrengöringsmedel"? Jag tror dock inte att det är en vanlig fläck utan snarare "mögel" pga vattnet som läckt in :-(

Tigerr: Jag resonerade också på det sättet efter jag hade testat att få bort den med enkla medel. Men nu när det börjar bli dags att ta fram den ur vinterdvalan så vill man ju ha den så fräsch som möjligt.

Johan B: Funderar ändå på att lämna in bilen för en lackbehandling hos BVS och då kan jag ju be dem titta på det...

Tack för svaren!

/Fredrik
fdahl:
Men det är värt ett försök om inte det funkar så har du användning för de båda medlen i sommar. Då dessa är två medel är till för att 1.Rengöring 2 insmorning klart värt pengarna.

Lycka till

ps.snygg kombination du har på bilen/klädslen
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
starre: Ok, det var de medeln som du menade. De har jag använt för att smörja in hela klädseln. Tyvärr hjälpte de inte mot fläcken. Jag trodde du menade något annat specialmedel :-)

Tack, jag gillar din färgkombination också! BMW M-bilar ska vara svarta :-)

/Fredrik
fdahl:

se länk

Länk
Tigerr
jag säger som 'Hasso': Bra sak - SÖKfunktionen!

snälla, dra inte upp en ny debatt/diskussion om lädervårdsmedel.. snälla!

Tigerr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.