AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
524

ELFEL och säkringsproblem

Hej,

Jag har använt sökfunktionen men har iaf inte lyckas lösa det fel jag har.

Det är en 325iC-92 med stora färdatorn och checkkontroll jag har.

Det började med att höger färdbaklyse slutade fungera. Efter det att jag har försökt att byta lampa så har även säkringen nr 36 gått och nu har all belysning i bilen slutat funka. Nu så har även parkeringsljus på högersida fram slutat funka. När jag försöker byta säkring och vrida på ljusomställaren så går säkringen nr 36 som är till innebelysningen och instrumenthuset.

NÅN SOM KAN GE MIG LITE TIPS?

BMW i Örebro tar 1000kr/h inkl moms för att felsöka. DET tycker jag är rena rama fantasi summa.

MVH
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Byt den hela glödlampan som du nyss bytt i höger bak. Allt för många har stoppat i lampor av sämre kvalité. Dessa rasar glödtröden ner och lägger sig imot sockeln på lampan. Kolla upp kontakterna vid belysnings infattningen också. Är det rätt lampa som du satt i? Kan ju hända den bäste i brådskan och när det är mörkt ute.

Det var ett billigt pris BMW tog i örebro tycker jag. eller snarare i ljämförelse med Audi i haninge. 1600 exl moms. Fast de är ju snabba förståss.
Hej,

Ska åka å köpa lampor av bättre kvalite. Om det inte hjälper så blir det att lämna in den för felsökning å ett antal 1kkr fattigare.

MVH
Hej,

Jag har lokaliserat felet till hela höger baklyktan. Om jag drar ur kontakten som går in till baklyktan så funkar allt och säkringen går inte. Jag har inte hittat några dåliga kablar som ligger mot jord. Vad kan vara felet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.