AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
446

entusiastförsäkring på allvar!

Ja.....kom & tänka på att varför ej försöka entusiastförsäkra min bil,kör ju ändå bara på sommaren med den,så nu undrar jag
1.Går det?
2.någon som kanske har det redan & vilka krav finns förutom ngn form av begränsad körsträcka.
3.Vilka bolag ska man kolla med?
don_salvatore87
1. Det går...
2. Bile måste ha brandsläckare samt stå i garage och så måste det finnas en bilt ill i hushållet...
3.Bilsports försäkringar

Kostnad=2000 kr år tror jag

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vem vill köra mindre med en E32? Vad är de annars till för?

//Schnitzer
PE
630
PESK
740iA e32
Håller till fullo med Schnitzer, men vill inte ut och köra....dom är
ju som Ahlgrens bilar det går inte att sluta....sen vad gäller din
bil Infinity 74, så måste du vänta tills nästa år...bilen måste
vara ÄLDRE än 10år...din ÄR 10år....
Visst håller jag också med dej schnitzer,men har andra bilar också....& eftersom bmw:n aldrig har sett salt tänker jag fortsätta så.....
Finns någon hake med begränsad körsträcka?...& inte "till-jobbet-bil"...
Hej på mej själv!....1000mil om året,inte till jobbet,märkta rutor,dold strömbrytare & brandsläckare....och visst äldre än 10 år....får väl vänta ett år till....
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Länk

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det där med 10 år vet jag intye om de är så där jätte hårda på. Jag hade en 89 som jag försäkrade hos Länk 1999. Mig verterligen så börjar ju modellåret redan i september året före, så därav förklringen till mitt fall. Kostnad för dig 1269:-/år (fordonsvärde 0-95.000 kr = 1.269 kr). Att du är medlem i BMW CS tror jag också att de förutsätter. Jag står också i begrepp att göra det samma, eftersom min 740 är en ren hobby bil för mig. Du får ta med bilen till jobbet för att visa dina kompisar. Men inte dagligen använda den till "planerade resor".

Mvh. Patric

Länk
Ok...men finns det inte fler bolag än genom bilsport?...annars tror jag att dom här 1000mil/året räcker gott & väl för mej...
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Länsförsäkringar har det också. Titta på hemsidan som Pelle Persson länkade till. Det går säkert att entusiastförsäkra via fler bolag.

Man behöver inte vara medlem i BMWCS för att försäkra hos Bilsport & MC.

/Anders
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hos Länsförs. gäller max 500mil.
Nej, klubbmedlemsskap är inte ett krav, men ett tecken på att du är engagerad i ditt bilmärke. Det väger till din fördel ivf. eftersom alla fordon som skall förs. genomgår en individuell prövning. Och om din ligger på gränsen (som tex. en 740 borde vara) kan det vara en fördel med klubbmedlemskap eftesom det är ett fält för det på ansökningsblanketten.

Mvh. Patric

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.