|
|
|
|---|---|
One of One |
Jag undrar verkligen hur M3:an med Turbo som smiskar Diablo, 355:an och Modenan, hade stått sig mot denne Toyota Supran: Gå in på: Länk Och välj filen: SW-9sec-Supra.mpeg - 2nd visit to track. [3,237 kb mpeg] Maxa sedan volymen och njut och fråga dig själv om inte BMW:n hade fått peppas lite till :) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
m3an har ingen turbo =) dock en kompressor hehe Den skulle inte ha en chans mot den supran. M3an med kompressor hade väl 400+ hk om inte ja läste fel?! En M3 (E36 då) som går bättre är ju hammarströms röda. Men den har ju inte heller nån chans mot den där supran. mvh larsson |
|
One of One |
Totalt hjärnsläpp !!! Hm hm... Kompressor var det !! Helt riktigt. Om du sen kollar mer på den hemsidan så kryllar det av sådana filmer och fina pics med... :) Aaah, mög osså, nu funkar inte länken mer... "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
One of One |
Ok då gör vi såhär, jag ligger uppe på DC++ med filmer: adressen till hubben: puma.mine.nu Nickname: [Comhem]Mr.C Funkar inte det så ger jag upp :) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
One of One |
Nu sket jag po de... :) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
Med tanke på att den inte ens har hälften av SW's Supras kraft och "endast" är ~20% kilo lättare orginal så blir det en ganska enkel gissning. Det skiljer säkert mer än 2 sekunder mellan dem på kvartsmilen vilket är oceaner av tid. I vilket fall så är båda grymma bilar! mvh //Wille |
|
|
One of One >> Du svarar ju på din egen fråga i ditt inlägg :-) Krävs ju inte nån svår matematik för att förstå att denna Supra är vassare än denna M3 kompressor... inte en direkt schysst jämförelse då det skiljer lite i trimning mellan dessa två :-) |
|
One of One |
Wald ~ Nä prexis!! Du är en väldigt bra matematiker som kunde räkna ut det :) Angående att jag svarar på min egen fråga i mitt inlägg, så kan det bli ibland.. :) Men H-vete vad den går, supran asså... :) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
One of One >> Ja det är inte nyttigt att titta för mycket på den där filmen, för då är risken att man går runt och bara vill HA :-) Brutal bil är ordet... |
|
One of One |
Jag saglar fortfarande.... eeeehh!! "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
Perkka |
dlarsson: Hammarström bor ju här i Ö-vik :) Har bara sett bilen 1gång tror jag.. Visst står det bl a "turbocenter" på den? Vet du några prestanda siffror på den? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka >> Den har gått 10,8 / ~ 214 km/t på 402m Japp Turbocenter märke på sidan Bild >> Länk |
|
Perkka |
Wald: Tackar för infon.. Är det 3.2-an lr? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perrka >> You are welcome :-) Nej, det är en 3,0 ursprungligen... Den går mumma den bilen... |
|
Perkka |
Wald: Vet du hur mkt effekt han har i bilen (Hammarström)? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
FolkaaN |
men asså som alla vte e ju japanska bilar bara skit så supran skulle inte klara att köra om mig när jag springer =D M5 400 hk=Wr00M |
|
Den klara nog att köra om både dig och pappas 740. Supra är en fin bil. /T.P. |
|
|
Perkka >> Nej jag vet ingen säker siffra, men om man tar slutfarten på 402m och vikten på hans bil så borde det vara cirka 650+hk |
|
Perkka |
Wald: Ja det var ju inte så illa pinkat :) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.