AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.741

Hur mycke bensin drar era E39?

Sida 2 av 2
Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
Motorväg i den lagliga hastigheten vill säga konstanta 110km/t med farthållaren uppmätta 9,1 l/100km och 8,7 l/100km enligt färddatorn.

Autobahn München till Hannover för det mesta över 230km/h
utan farthållare ;-) uppmätta 14,6 l/100km och 14,3 l/100km enligt färddatorn.

Hälsningar
Stephan
Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
E4 Stockholm- Gränna(ca 30mil) 0,94-1,00 130km/h med farthållare den lägre förbrukningen. Den högre när en uppskäftig volvo trodde att han skulle åka ifrån mej, men tji fick han.
Hälsningar
Jonny
mag
Min flickväns storebrors 540 drog 2.5-3l milen i stan.....:), han har dock en extrem blyfot.

Han hade senare en MB 500SL och den låg på närmare 4l :-D

Roligaste jag hört var dock när en kompis kompis på fullt allvar hävdade att hans jätte Van drog 1.2 i stan och under litern på landsväg även om han stod på, jag kund knappt hålla mig för skratt. Fårstår inte varför många underdriver hur mycket deras bil dricker ? Påstår inte att någon i den här tråden gjort det dock.

//Magnus
Motorväg, 130km/h: 0.9l/mil.
Landsväg, 90km/h: 0.75l/mil.
Stad: 1.2l/mil.

I genomsnitt ligger jag på 1l/mil.

/Micke
Min 523i Automat Touring drar lite olika beroende på om jag kör på 95 eller 98 oktan.

Stad: 1,2-1,5 beroende på antal stop mm

Landsväg/motorväg ca 110 (varm motor):
95: 0,8-0,9
98: 0,7-0,8

Blandad körning nu på vintertid med ca 60% motorvägskörning ca 1,0

(beroende på väg men skillnaden på 0,1 mellan 95 och 98 är hos mig helt säkerställd då jag har mätt det flera gånger på exakt samma sträckor)

Är jag tung på pedalen, vilket man naturligtvis har lätt för att bli med en BMW, får jag addera lite extra...

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Kör mkt landsväg & brukar hålla 130-140, läser trafiken mkt så jag undviker onödiga inbromsningar & accelerationer.
Min bil dra ovanligt lite brukar ligga på 0.8 i den hastigheten, har mätt genom tankning också å litar inte bara på datorn.
Imponerande motor helt klart.
Kör dessutom alltid med kliman på !

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.