|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag går och funderar på att köpa en 528i -96,-97 eller -98. Är det någon som vet vad som ingår i standardutrustningen? Är det någon skillnad mellan årsmodellerna? Otroligt tacksam för svar. Hocke | |
|
Jag tror det skiljer sig lite beroende på om det är import eller svensksålt du hade tänkt köpa. Tips köp hellre ÅM 97/98 än 96, de förekom en del småproblem på de första årsmodellerna, förvisso det mesta täckta av garantier men ändå. Kolla mer under rubrikerna "värderingar" samt längre ner i det här diskussionsforumet så får du säkert bra hjälp och nyttig info. Rätt mig om jag har fel nu forumet men 528i har väl std såsom de flesta E39 ASC+T, AC, elhissar runtom, tonade rutor, dimljus, clås, BMW Business RDS stereo med kassett och 8 hgt, lättmetallfälgar, . De flesta svensksålda bilar har komfortpaket bestående av, beroende av årsmodell: Fjärrstyrt larm, Multifunktionsratt med farthållare(M-modell), ACC, BMW CD-spelare, Regnsensor mm. En hel del bilar har utrustning såsom läder, sportstolar, fastmonterad telefon, CDväxlare mm mm. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Hmm, jag har inbillat mig att jag bara har 4 högtalare i min. Vanlig RDS/kassett med cd-växlare. Eller ligger diskanterna för sig? Är inte A/C standard (ej klimator)? | |
|
Krakel, jag har för mig att 528i har den lilla färddatorn som standard med. För mig var det viktigt att hitta en 97:a då dessa har 4 airbag och inte två som 96orna, dvs sidokrockskydd. Eventuellt kan jag tänka mig att sälja min 528i 97:a med 13000 mil (snart).Skriv ett mail om det är intressant så berättar jag mer. Bor i Linköping. Annars önskar jag dig lycka till!! MVH Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.