AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
550

528i standardutrustning??

Hej.
Jag går och funderar på att köpa en 528i -96,-97 eller -98. Är det någon som vet vad som ingår i standardutrustningen? Är det någon skillnad mellan årsmodellerna?
Otroligt tacksam för svar.

Hocke
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag tror det skiljer sig lite beroende på om det är import eller svensksålt du hade tänkt köpa. Tips köp hellre ÅM 97/98 än 96, de förekom en del småproblem på de första årsmodellerna, förvisso det mesta täckta av garantier men ändå. Kolla mer under rubrikerna "värderingar" samt längre ner i det här diskussionsforumet så får du säkert bra hjälp och nyttig info. Rätt mig om jag har fel nu forumet men 528i har väl std såsom de flesta E39 ASC+T, AC, elhissar runtom, tonade rutor, dimljus, clås, BMW Business RDS stereo med kassett och 8 hgt, lättmetallfälgar, . De flesta svensksålda bilar har komfortpaket bestående av, beroende av årsmodell: Fjärrstyrt larm, Multifunktionsratt med farthållare(M-modell), ACC, BMW CD-spelare, Regnsensor mm. En hel del bilar har utrustning såsom läder, sportstolar, fastmonterad telefon, CDväxlare mm mm.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hmm, jag har inbillat mig att jag bara har 4 högtalare i min. Vanlig RDS/kassett med cd-växlare. Eller ligger diskanterna för sig? Är inte A/C standard (ej klimator)?
Krakel,

jag har för mig att 528i har den lilla färddatorn som standard med. För mig var det viktigt att hitta en 97:a då dessa har 4 airbag och inte två som 96orna, dvs sidokrockskydd.

Eventuellt kan jag tänka mig att sälja min 528i 97:a med 13000 mil (snart).Skriv ett mail om det är intressant så berättar jag mer. Bor i Linköping. Annars önskar jag dig lycka till!!

MVH Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.