|
|
|
|---|---|
|
Har en 318is(E36) -92 får jag byta motor i den och den fortfarande går genom besikningen? Med motor menar jag tex en 325 eller annan E36 motor Tacksam för svar MVH//TF | |
|
Vanlig och väldiskuterad fråga! Prova sökfunktionen. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Nej! Du kommer aldrig att få den genom SBP. En sak är att byta från 2.0l till 2,5 då är det bökigare att upptäcka. Men om det sitter en 4:a eller 6:a borde ju även min farmor se. 318is är ju då den piggaste 4:an. Eller fanns inte M3:an med 4:a i början? Men på den står det väl Mpower och då hajjar de nog ändå vad som hänt. |
|
ant |
nej e36:an har inte haft 4-cylindrig motor. däremot hade ju e30 m3 det. bättre att köpa en annan bil då. tex en 320 som har sexa och sedan byta till den större motorn i 325. ========== Länk |
ant |
rättelse: e36 m3 har inte haft 4-cylindrig motor. ========== Länk |
|
Men en utbytesmotor får jag väl sätta i iallafall en annan is motor alltså? Isåfall är det nån av er som har tips på var jag kan få tag på en sådan? |
|
| Såg att det gällde E36 lite för sent. Detta visste jag ju.... | |
|
Upplands Bildemo AB Tel: 018-156175 plockar isär många BMWbilar. Kanske finns nån även närmare dig, kolla här Länk ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
En likadan motor kan du byta till utan problem (med ASB)! Länk Mvh |
|
|
här är länken till Uppsala Länk ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för alla svar ska ringa skroten nu. MVH//TF |
|
|
Vad är det för fel på din nuvarande spis? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Nån i Gävle som kan byta motor vid sidan om kanske??? | |
|
Jag är less som fan på den nu. Har nyss bytt kamkedja + alla packningar som gick att byta i samband med det. Men när jag hämtade ut den så såg jag dagen efter i garaget att det var en pöl olja under. Idag var jag på BMW och dom konstaterade att det var nog om jag kommer ihåg rätt, den bakre ventilkåpspackningen som släppte igenom olja. För att byta detta skulle man måsta lyfta toppen och det skulle visst bli rätt dyrt. Orkade inte stanna kvar för en exakt prisuppgift. MVH//TF |
|
|
:) Dojtjen power ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.