|
|
|
|---|---|
| Skulle 328an med sportavgassys. ha en chans mot volvo s40 2,0 t som är chippad till 200hk 300nm. | |
|
Som vanligt så spelar en mängd faktorer in: Menar du rakt fram eller på bana? Vem kör? Väderlek? Däck? Och så vidare. Om bilarna har likvärdiga däck och förare så lägger jag mina slantar på 328:an, både på bana och rakt fram. Däremot lär Volvon vinna på segdragning från exempelvis 100, tack vare sin fläkt. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag körde ifrån en T4 med min original 328:a om det kan vara till någon vägledning... Rakt fram ca 0-160km/h. Du får väl testa, det blir väl som vanligt bara en massa diskussioner BMW vs Volvo annars :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Here we go again......... Mvh Anders S. |
|
| Inte en gång till för tusan, läs denna tråden Länk och dra dina egne slutsatser. Om du nu har en kompis eller nått som har en sådan så är det väl bara att prova. | |
|
Arbets kamrat och jag har provat. Bilar: T4 -03 samt min 328:a E46 -98. Vi körde 0-200 km/h på ett gammalt flyg fält. T4:an blir bak i alla hastigheter. Båda bilarna är helt orginal. Båda bilarna skall göra 0-100 på 7 sek. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion |
|
|
Jag vet inte vad som har tagit åt volvo nissarna men dom tror sig vara så mycket mer än vad dom är! |
|
|
Daniel.K Menar du alla eller bara dom du har lyckats träffa på? Jag har faktisk mött fler BMWägare som ständigt behövt hävda sig, lyckligtviss så brukar detta gå över med åldren (oavsett vilket fordonsmärke man håller varmast)! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Farsans T5 00:a klöser skiten ur min efter 100 km/h. Visserligen en lite haltande jämförelse. 170hk mot 250 hk.... |
|
Tim_318i |
En 328 hänger av en s40 2.0t hur lätt som helst kompisen hade en och jag drog han hur lätt som helst, sen ställde han upp laddtrycket till 1.0bar men jag drog han ändå. (det var min morbrors 328) // Tim |
|
Enligt fakta 328E36-E46 0-100=7.0-7.3s toppfart=236-242km/h T4 0-100=7.3s toppfart=235km/h På papperet är det klart jämnt, sedan är det upp till förarna, men jag vet att volvo haft problem med just toppfarten, de äldre T4 orna visade sig inte ens komma upp i 230km/h i vissa tester. |
|
|
1. Tråden gällde 2,0t 2. AMS mätte 328 E36 0-100 på 6,9 Länk och Volvo T4 på 7,9 Länk ganska stor skillnad mao. Dessutom är det kul att se vilka biltillverkare som är ärligast med siffrorna. /T.P. |
|
Nöjd E30 ägare |
Braxen? har du en 320i -83 (E21) 12cyl, 5.8liter och 352hk. ?? Den MÅSTE ju hänga av både det ena och det andra:) Tycker om att höra sexan sjunga ut sin ljuva sång:) |
| Nix problem 328 vs 2,0t. Jag drog jämt med min iX E30 80-150 mot en sådan. Bägge bilar i princip org. (min filter + avgas). Stannade och snackade efteråt. Killen och hans kompis var förvånade, jag med. | |
| Ska tilläggas att det var han som började dra. | |
|
volvo 2,0t o T4 suger svullen purjo( har haft t4) visst de kan gå bra om dom är duktigt trimmade, framåt. Men det kan ju en äggkartong också.. däremot kan volvon inte svänga. EEHRMM... *host* SAAB 900ng set. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.