|
|
|
|---|---|
|
Hallo där! Väntar tillökning i familjen och vill inte hålla på att montera isär barnvagn mm. för att åka ngnstans. Så det måste ju bli en rymligare bil..och då finns det ju absolut inget annat än en Touring, right? Så..våra (läs mina) önskemål var; Touring, V8 (-94 el -95 pga allt man har läst här om 93:ans låda), AC, Skinn och helst en svart! Har nu hittat en 530ia Touring -94 som verkar ok. MEN...den är "M-grå"...den ser alltså svart ut, hävdar ägaren men man kan se "gråa stänk" i lacken. Problemet är nu att den står alldeles för långt bort för att man ska kunna "svänga förbi" och kika på den. Så frågan är var kan man hitta färkoder MED bilder ngnstans? Vet ngn var jag kan finna det är jag mycket tacksam! Eller...om ngn som äger en bil som är just "M-grå" kan fota + maila bild (i dagsljus) så skulle det vara perfekt! tack på förhand! | |
|
"M-grå" Menar man inte mörkgrå med detta ? Dvs som denna: Länk Mvh Anders S. |
|
|
nja..om den ser svart ut så bör det vara ngn annan färg...om han inte har hel-fel på ögonen =) Men jag håller med.."M-grå" brukar ju vara mörkgrå, förkortat. |
|
|
Vad jag vet så finns ingen färg som heter "M-grå". Kan inte säljaren ordna bilder på bilen? Ring honom och fråga efter färgens riktiga namn (står i service eller instruktionsboken samt på en klisterlapp i motorrummet). Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
jag väntar på bilder...men man är ju alldeles för förbannat ivrig så man vill veta på en gång =) en tanke...kan den inte vara diamantsvart? Den skiftar ju lite i grått...? |
|
|
Om färguppgiften kommer från regbeviset så är färgen troligtvis Diamantsvart för den brukar klassas som mgrå. Mvh Stephan |
|
| =) får hoppas på att det är så. | |
|
Jag hade en 518iS-88 som hette M-grå i reg.beviset men var svart för ögat... Udo Dirkelsniff |
|
|
Brukar man inte säga att den diamantsvarta är mörkgrå? Den är mer grå än svart tycker jag ia alal fall. vill du ha en bild på en diamantsvart 530 så säg till. |
|
| Jag tror också det är en diamantsvart 530. Jag har en diamantsvart 525i -90. Jag tycker den ser mera svart ut än grå. Men är den nypolerad och i dagsljus så ser man att den inte är svart. I mitt Reg.bevis står det MGRÅ. Men det finns även en mörkgrå färg som jag inte vet namnet på. Men den är "stålgrå" till färgen så jag tror inte det är den eftersom ägaren säger att den "ser svart ut." Troligen diamantsvart, den snyggaste färgen som finns på E34 enligt mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.