|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bonje: M20b25, 12st 391cc spridare, Autronic sm2, Holset hx50, Rosencrantz wg, svarvade kolvar, totalportad och betongad topp, helrenoverad motor, m.m. pitebo: Det ska gå på gatan men självklart även på strippen, siktar på en låg 12:a/hög 11:a. Det har varit en rallybil så den är reggad med annan motor och bur, så det ska gå att besikta den ärligt. ojay: Det blir inte lindat nu när det är rostfritt. På bilden så syns mitt gamla grenrör i svartstål, det var lindat. bonje igen: Jag har byggt så att det inte ska skilja så mycket i längd på dom. Sen om det är bra eller dåligt kan man diskutera i flera år. Som mina kära garagekollegor Claude & bmw-andreas säger, det blev skitbra att komma åt tändstift bl.a. Sen är det ju coolt med böjar! Kul med alla synpunkter! |
|
|
Föreställ dig att du har ett grenrör i alu med oändligt tjocka väggar, sen jämför du det med ett tunt, rostfritt med relativt kall luft omkring... Luften är bättre än tjock metall i det här fallet... Det är lite så jag tänker... Maila mer grenrörs-pics... |
|
|
BRB: orkar inte mer snart. Fatta att det är den kalla luften man vill skydda sig mot. Vi får starta en egen tråd att snacka skit i. G-pic kommer på mailen efterhand det blir klart. |
|
imenhoteb |
funkar nog bra med grenröret.Å med dom grejorna så kommer du säkert å köra snabbare!... Själv mätte jag upp mitt t16 grenrör för skojs skull. me vatten..50 dl skillde mellan 2 och 1 ans cyllar..!!lika på dom andra. fast man måtta ju bara med krökar å ögon då förstås.. Hur blir det med turbolagen på en sån där m10 motor egentligen med stor turbo? mappar ni bort det mesta eller!! |
|
imenhoteb: Jag kör inte med m10 motorn utan m20b25. |
|
|
Ok. Det är ju inte så tokigt att komma åt tändstiften heller... ;-) Fint mororrecept du har, det kommer nog att funka fin fint. MVH. /Bonje Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Krigh: Nu är duu väl lite ödmjuk=) om bara bakvagnen låter bli att gå upp i omloppsbana så ska nog en låg 11/hög 10:a vara möjlig, eller??=) Klart fett gatåk om den blir besiktad, men hur mkt effekt får du ha enligt pappret då?? Min 1602 har "Utbytt motor" på pappret och 105hk om du ska besikta så tror jag att du måste göra detta med en 320 eller 323-motor iaf under regbesiktningen!!?? Ang turbolag på M10 så ska det funka rätt bra om man har en lagom kam, HX50 är nog inte så lämpligt för gatan på en M10dock! I Umeå går det en massa turbo02:or och det är bara stora aggregat som gäller!! och eftersom att det är gasare som gäller där så mappas det inte alls=) |
|
|
Pitebo: Kommer inte ihåg hur många hk det stod i papperen, men det var betydligt mer än 105hk. Har för mig 160-170??????? Jag siktar högt på tiden, då blir det ju roligare om det går bättre, istället för att t.ex säga en låg 11:a och köra mitten 12:a. Men som sagt bakvagnen är ett STORT minus. Glömde skriva att det även blir hemmagjort alu-insug, en special turbokam och scania IC. |
|
|
Ja din filosofi ang tider är helt rätt, själv hoppas jag bara på att få ihop skiten nån gång, gasa och ha skoj!! Det där blir en riktig rökarmaskin på gatan asså=) du skulle ju haft en stel axel ju!! den där motorn blir ju iaf inte nån banåkarmaskin så! eller en M3 E36 , kolla på länken så får du se hur det kan se ut!! lite bilder från Umeå Länk |
|
| Vad har du använt för svets?? | |
|
pitebo: Jag har en ford 9" axel, men det tar för lång tid och blir för dyrt just nu att få på den. wille8: Jag har Tig-svetsat grenröret. |
|
imenhoteb |
Okej det mappas inge alls!!..jag vet att du kör m20!!..fråga ba lite allmänt.. |
|
För dom som är intresserade så finns mitt grenrörs projekt på Länk Material: Vanligt konstruktions stål. |
|
|
Krigh: Vad är det för IC? scania lastbil? isf: vet du hur mycket de pallar med? |
|
|
fulingbusen: Jag har ett nytt stort och fint cellpaket som kan passa dig maila mig eller ta det på icqn /Andreas |
|
|
Nja, det beror lite på. Jag har en scania IC som jag har passat in men jag vet inte vad den har för kapacitet. Ska tydligen vara samma paket som greddy använder med celler i celler men jag vet ingenting om hur långt den räcker. Har du kvar de där mätarna du ville bli av med förresten? |
|
|
Nu finns det ännu mera bilder på bl.a motorn och glödgat / betat grenrör. fulingbusen: Scania lastbil, ja. Ic:n räcker säkert lugnt till mer än vad vi kör i tryck. Mätarna är kvar. |
|
| Spretten: ditt grenrör får mig att tänka på någon sorts bergs get?! | |
|
lite frågor nu krigh: varför betar man grenröret?? om man nu inte ska elpolera dvs!! blir ju bara fulare ju! sen det där med glödgning, det glödgas ju när men varmkör det ordentligt första gången ju=??? eller?? |
|
| såg dit rör det rör mig djupt att se det du kommer att få en obehörd hetta runt blocket vilket inte e så lycket du bör klä in grenröret med bandage. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.