|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har ett stort problem. Min 520i drar alldeles för mkt bensin. Den drar lätt 3l/mil... Är det någon som vet vad det kan vara som är fel? Behöver verkligen hjälp! Börjar bli riktigt fattig! //Thell | |
|
3 liter milen ! hål i tanken ? Går bilen normalt annars tycker du ? |
|
|
Hej! Ha bilen igång en stund och se i motorrummet ifall det luktar bensin, chansen finns att du har kört sönder en bensinslang. Kolla även tanken och rören/slangarna fram till motorn. Kolla ifall bensin försvinner när bilen står eller om det bara är när du kör. Min E28 drack över 2 l/mil när min slang var kass. Lycka till! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Går den bra för övrigt? Annars kanske lambdan är paj, brukar dock märkas med pendlande tomgång bl.a (och hög förbrukning).. Mvh Anders S. |
|
|
Jaa...Bilen går som en klocka...väldigt bra faktiskt. När ja trycker ner gasen så kan man asså utan svårighet se hur nivån sjunker i tanken. //Thell |
|
|
Driver du med oss eller :) Mvh Anders S. |
|
|
nee!! ja lovar! //Thell |
|
|
Jag skulle kolla alla slangar. Hade själv en läcka alldeles vid bensinpumpen på en gammal O--l. Och då gick det åt en hel tank på nån kilometer. Ändå (eller pga) kom bilen direkt från verkstad - för byte av bensinpump!! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ok....Får väll ta o göra d...Men vart sitter alla dessa slangar?? (Okunnig) //Thell |
|
|
Du sa aldrig om det luktade bensin, det borde det göra med den förburkningen tycker jag. Kolla slangar, ledningar och tank. Mvh Anders S. |
|
|
Nee...Inte vad jag kan känna så gör den inte det...... men ska ut o kolla slangarna nu....... //Thell |
|
|
Min 525'a drar 0,8 landsväg! |
|
| E34 har ett rör som går runt tanken (tror det är luftning) Detta rör brukar ärga sönder, och då rinner den dyra bensinen ut.. Kolla bak, vid tanken om det läcker... | |
|
Ok...Ska kolla d me! //Thell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.