|
|
|
|---|---|
|
Igår gick fläktremmen av på väg hem från jobbet i min M5 3,6l -90. Var tvungen att stänga av bilen mitt på liljeholmsbron i rusningstrafik eftersom tempraturen sköt i höjden. Jag ringde en kompis för bogsering, men istället åkte vi till OK västberga för att köpa en ny fläktrem och byta själva (Vi kände väl oss väl supermekaniker). Väl tillbaka såg det mörkt ut...Går det egentligen att byta en fläktrem på ett snabbt sätt? dvs mindre än en timme typ om man inte är proffs? det sitter ju en hel jävla bil ivägen!!! dessutom är ju servoremmen och AC remmen ivägen! Länk | |
|
...måste lägga till... Ringde hem till tanten för att säga att jag blev lite sen och efter alla problem med bilen säger hon att det var väl dumt att ta bilen till jobbet... Jag borde ju fatta att nåt skulle hända... Så jag funderar på att dumpa bil, tant och ungar och köpa en 911 istället... blir jag lycklig då? :) Länk |
|
|
Otur där!! Och just på bron också! Jag såg från mitt fönster (sitter på Mejerivägen med utsikt över bron) att det var trafikstockning. Nu vet jag vad det berodde på. Trodde det var en krock. Kanhända du kom med i Radio Stockholm också? Håller med dig för förr i tiden var en stående rekommendation att ha en fläktrem i reserv. Men vad hjälper det om det är ett stort projekt att få dit den. Å andra sidan tycker jag aldrig (nästan iaf) att man hör om en rem som pajat. Vattenpump är vanligare. Lyckligare än i en M5 kan duväl inte bli, så behåll du tanten och lev med att inte alla tänker som vi, dvs tjejer är inte som andra grabbar ;-) ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Nog klara du ett fläktrems byte men lättast är under att komma åt underifrån , vilket man kanske inte gör på motorvägen ;-( . Men på en timme med verktyg och ficklampa fixar i alla fall jag det , OBS !!! endast hobby mek. MVH TONY ///M3 |
|
|
Jo, om man kommer åt under :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.