AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.307

528i 97:a

Sida 1 av 2
Hejsan jag har en 528i 97:a med 12950 mil, fullservade (INSP II gör 2001-09-03), bes i aug, klimator, multiratt, stolsvärme, PDC, heckrollo, skisack, aspensilver med 15' LM fälg med dubbla däckuppsättningar och fina vinterdäck (15') på fälg. Bilen är fin, tyvärr finns det några parkeringsskador som borde gå att fixa mha Ditec. Bilen är är importerad av mig 2000-09-30 och registrerad 2000-10-16, dvs inget "kuckel".

Vad är den värd?

Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej Simon!
Du är väl den som brukar värdera andra bilar rätt så flitigt, så jag förstår inte varför du frågar om din egen. Vad är det för svar du förväntar dig?

Japp,

det stämmer det brukar jag göra, vill ha andras syn påmin egen bil då det är lätt att bli hemmablind.... Svaret jag förväntar mig är en realistisk värdering just e39 verkar ju variera mycket just nu vad jag kan förstå, frågan är var verkligheten ligger....

Simon
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
170' kanske....fast jag är ju också hemmablind :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej Simon.
Hur mycket begär du?
Marin,

det är just det jag inte vet. 145 000 med vinterdäcken vore ok tycker jag, dock vet jag inte om jag ligger för högt eller för lågt i pris....

Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Då ligger du helrätt till tycker jag. Det skall väl inte vara nått problem.
Tycker det är onödigt att ge Simon kaxiga kommentarer bara för att han ger andra männsikor tips och har åsikter. Tänk på "jantelagen"...Hans inlägg brukar dessutom vara synnerligen objektiva till skillnad från andra skribenter på detta forum. Det är klart att det är viktigt att kolla med andra och få "feedback".
Jag skulle tippa på att din bil är värd 150-160 (med v-däcken).
Ok,

tack för det Marin, ska göra ett försök och se hur det går.

MVH Simon
Stoffe,

tack för det rådet.

MVH Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sorry om jag lät kaxig.
Mvh Marin
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hmm, nu blir jag lite tveksam. Jag har typ samma bil som simon fast med elkomfortstolar, tv/navi/gps, inga skador, telefon handsfree, steptronic, avtagbar dragkrok, originallarm fjärr, samma milställning, dock inte vinterhjul (who cares in Skåne) och PDC. Vad tror ni?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om man räknar ca 150-160TKR för Simons bil som låter rimligt så tror jag att du bör kunna lägga till 20Tkr för Navi/ Telen. Simon, parkeringsskadorna kostar 600kr/ bula att rätta till om det inte är på stötfångarna. Är lacken avskavd innanför lacken blir det omlackning av det partiet som gäller tyvärr. Dessvärre är begbilmarknaden inge kul för den som skall sälja idag, därför är kanske du, Simon realist när du räknar 145 med vinterdäcken.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Hejsan Asken,

det är inte så illa med lacken, går att lackförbättra på ett bra sätt tror jag, beror ju på hur petig kommande ägare är. Kostar det 600 kr/buckla? Jag har för mig jag har läst att ditec fixade 4 bucklor för 500kr åt något i Göteborg på bilvårdsforumet.

Ditec ska enligt dem själva etablera sig i Linköping i höst/vinter, ska kolla upp det då, känns jobbigt att åka en massa för en reparation...

Får se om jag bemödar mig att sälja om jag får 145', euron står väldigt högt just nu (tack S+v+mp...och börsfallet:-()

MVH Simon, INSP II gjord igår.....:-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Simon.
Hur mycket gick servicen på?
Jag är från Norrköping, så det är inte så långt att åka till Hackeffors.
//Marin
Marin,

jag gjorde seriven på GA:S bil och motor (ligger nära hackefors bil), gick på 3695:- inkl mikrofilter, hade kostat 3795+mikrofilter för 500 kr på hackefors.

Han har BMW:s servicedator (för flera hundra tusen tror jag) och verkar kunnig. När jag har varit där har min bil verkat högst alldaglig i jämförelse med de andra bilarna (Ferrari, Rolls,Jaguar, Porsche, Bently och BMW förståss..:-)).

Hittas på internet på adressen:

Länk

MVH Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Simon,
Är det hos Andrea Tuti (013-158300)du menar?
//Marin
Marin,

ja han kanske heter så. Andrea vet jag att han heter. Känner du till honom närmare?

/Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Simon,
Jag har varit där några gånger. Hur gör du med stämplingen i s-boken?
Får du 145 får du nog vara nöjd,den verkar ju inte ha så mycket utrustning.
Lycka till Mhv Roger.
Roger,

den är betydligt mer utrustad än många bilar på mobile.de iallafall. Som kuriosa har den dessutom mobiltelefonantenn och brandsläckare (under framsätet). Kanske tycker du att en BMW måste ha skinn för att vara ok...det verkar som om en del tycker det....

ha det!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.