|
|
|
|---|---|
|
När jag har tyska språket i färddatorn så funkar den som vanligt och det är inga konstigheter. Men om jag väljer engelska och startar bilen så funkar det fint tills jag stänger av motorn och sedan slår igång maskinen igen då har den bytt till spanska. Är det bara å kasta ut färddatorn och byta mot en annan som jag vet fungerar? eller är det nåt simpelt man kan fixa? | |
|
Kan det inte vara så att det sitter något batteri i den eller en kabel till batteriet som gått av. Tyska e väl "standard" språk. var en tanke som dök upp i huvudet när jag såg detta inlägg sedan om det stämmer kan jag inte svara på, men det känns logiskt. Andreas |
|
| kan vara att batteriet är dåligt laddat. Då kan spänningen sjunka så mycket vid startförsöket att den "tappar" minnet... | |
|
Vadå "standardspråk". Om han hade gått tillbaka till tyska så hade det kanske kunnat förklarats med att det var nåt minnesfel. Men har jag tyska på så är det tyska hela tiden, i flera månader och år om jag vill. Väljer jag engelska som språk så är det engelska tills jag startar bilen nästa gång, då är spanskan där. Varför spanska????? Gå tillbaka till tyska då din #¤%&"#! OBS! Bilbatteriet är nytt och fulladdat. |
|
|
Hej! Tyska är språket som ligger som standardspråk. Om du väljer Engelska och den nollställs så blir det Tyska igen. Men om du har Tyska hela tiden så märker du ju inte när det byter ifrån Tyska till Tyska, som när den byter ifrån Engelska till Tyska. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Det verkar vara svårt att förstå frågan så jag formulerar om den * PROBLEMET ÄR ATT OM JAG VÄLJER ENGELSKT SPRÅK SÅ BYTER DEN TILL SPANSKA NÄR JAG STARTAR BILEN NÄSTA GÅNG!!! (lägg av! är tyska standardspråket!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.