AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
601

Fixa kristallerna till färddatorn?

"L
6
"Lunkan"
325i -93
Har en 325i -93 med lilla färddatorn.
Kristallerna i den funkar inte riktigt tillfredställande, svårt att läsa!
Nägon som vet om det går att fixa eller om det är något som måste bytas ut!
Om du tar ut färddatorn och delar den. Det sitter en liten distans runt hela displayen, den trycker förmodligen på kristallen och då ser du inte allt. Jag har fått göra detta på dom 3 E36 jag har haft, och det blir kanon..

/ Andreas
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Är det bara att ta isär och sätta ihop så löser det sig typ?
"L
6
"Lunkan"
325i -93
Tack för tipset...

bara ut o bända & bryta...!
Det är bara att bryta isär och ta bort den lilla distansen och sen sätta ihop den, det ör skit lätt.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Någon som vet hur man får loss färddatan från panelen på en E30? Har hört att det bara ska va o peta på nån spärr upptill men jag törs inte ta i...

"L
6
"Lunkan"
325i -93
På min E36:a me lilla datorn gick det att peta underifrån i ett litet hål! Satt inte specielt hårt!

Anders: Vilken är distansen? är det den lilla gumilisten? Jag flyttade lite på den och nu funkar det mycket bättre....men det är ett litet fält som inte vill hoppa igång!

Det är väll gammalt och glappt!
Om man tar ut datorn och delar den. Ta ut displayen och allt så att du får ett tomt "hus" kvar, längst in (framåt) sitter det en liten list som trycker på displayen. Listen är ca 1mm bred, det brukar hjälpa på dom mesta kristaller som är släckta kanske dock inte alla..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.