|
|
|
|---|---|
|
Hej, skall försöka att bli av med min Opel Diesel minibuss (129kkr) och blev erbjuden en 730 E32 -94 med 6:a (trodde inte att dom fanns) i inbyte. Vill jag byta in den (läs: "går den att sälja")? Vad kan den ha för värde? Han påstod att toppen var bytt på den mot en fabriksny på BMW. Skick och mil har jag inte en susning om men vi får väl anta att den är i gott bruksskick. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- | |
|
Oj, är det en automatare? Har kört automatvarianten, det är en ILLA slö bil, och nog ganska kall på begmarknaden. 730 med åttan är ju en helt annan sak. Dock, så är det ju en 94:a, med den nya inredningen, vilket ju alltid är trevligt. Om den är i bra skick i övrigt skulle jag kunna tänka mig mellan 30-40 tusen. Mer än så är det nog inte. Några lappar till betingar den (i mina ögon) om den är manuell (då är den åtminstone körbar). Som vanligt drar skinn, klima, etc. upp priset, medans avsaknad av dem drar ner. |
|
| Inte för att jag vill såga av mitt eget ben men måste nog säga att en E32:a är rätt död och om du säkert vill bli av med den så måste priset vara skamlöst lågt, enligt min erfarenhet. Inte över 50 i något fall och ner mot tretio om den är lite skabbig. Nån undre gräns finns nog inte. | |
|
Nej, dom finns nog inte. Borde vara en sent uttagen, felklassad -92:a. Jag har sett en sådan förut, en 730i -94 med sexa. Den hade även fyrstegsautomat. Kan inte finnas många så främmande fåglar. Börjar regnr på RBY så kanske det t.o.m. är samma. Maila mig i så fall. Vad gäller värdet håller jag med ovanstående talare. Man får en skaplig 730/740 V8 för under femtio, så den här borde betinga avsevärt mindre. Mvh /Janne |
|
|
Hmmm... det låter som att han får skaka fram mer pengar istället. Synd att det inte var en E38... --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
mackan325 |
Vet inte hur mycket man skall lita på ETK'n men där finns E32/M30 med produktionsår 87-94 och M60 92-94. |
|
Visst finns det 730i-94 med 6a fanns kvar som ett lågprisalternativ såldes inte i Sverige däremot. Mvh Stephan |
|
|
Har också stött på en 730i e32 94:a med 6:an på 188hk om jag minns rätt. Tror inte att det var en felklassad 92:a. Håller med ovanståeende talare om att den är betydligt mer svårsåld än v8varianten. Vad tror ni andra, ligger priset på 30-45' beroende på skick och utrustning och mil? Svårbedömd utan mer fakta. /Simon |
|
|
Där ser man. Man tycker inte att 7 är rätt modellserie att ha en daterad inropare i, men det verkar ju inte rimligt att det skulle rulla en massa felklassade kärror i Sverige. Frågan är bara vem som bemödar sig att ta in dom. Jag såg dock en sådan på Fordonskammarens bilauktion i januari 2001, den gick för 71.000 vilket var häpnadsväckande högt redan då. Så det var tydligen lönsamt för någon iaf. Mvh /Janne |
|
|
Mycket prisvärt ändå om man kan köpa en E32 730i -94 för 30-40.000 kr. Ingen racerbil, men den duger ju som glidare. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Svensksålda är nog bara sålda fram t.o.m. -92. Kolla på 730i M30 i reservdelskatalogen så finns det med upp till 1994. //Schnitzer |
|
|
Med den 6-cylindriga motorn. //Schnitzer |
|
|
Jag kollade i en gammal svensk BMW katalog, där fanns både -93:or och 94:or med i 730i med 6-cylindrar. Jag har inte heller sett så många så det finns inte många av dem. //Schnitzer |
|
| Det är väl lite som dom BMW som fanns i prislistorna förr.... en bil som inte finns i verkligheten ( man gjorde nån manöver mot jantelagen att t.ex. 750 kostade säg 600 000:- men nästan samtliga bilar hade ett "komfortpaket" a 100 000:-.... allt för den svenska avundsjukans skull eller kanske skattmasen??) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.