|
|
|
|---|---|
mangeSBR |
tänkte slå ihop en e34 535'a med lite turbo doningar, lite tips motages tack, hållbarhet? |
ant |
ett bratips är att du söker om just denna operation på detta forum. då kommer du att få mycket intressant läsning. förresten.. ditt nick mangeSBR och din länk till hemsida i din profil tyder på att du tillhör Snålblå racing gänget?? där finns det om någonstans erfarenheter om just detta ingrepp på din motor. har du hört dig för med grabbarna där? ========== Länk |
|
Stora tryckrör? nä jag är bara själv jävligt sugen. Va fan är Turbo? Länk |
|
mangeSBR |
jo men nu gällde det byggande av en 3,5 liters, det e ju inte riktigt samma maskin som 325 spisen. hadde det varit lilla sexan så hadde jag ju inte funderat över något |
|
Du behöver inte vara osäker,jag kan lätt berätta hur du bygger för 500hk och hållbart lilla Mange:) |
|
|
Har en kompis med en 530 E34 -89 som han ev vill bygga turbo på. Är det någon som vet skillnaderna mellan den och en 535:a, samma block med olika borrning eller olika slag??? Den skall ha 188Hk och siktet är inställ på ca300Hk kan en lämplig turbo vara en TD04hl 19t?? M.V.H. |
|
|
tdo4hl-19t är väl den turbon som sitter i 850awd och den räcker till ca 340hk om det nu är den jag tänker på och för bara 300hk så behöver han inte kompsänka heller det är bara borningen som skilljer det är samma slaglängd har jag för mig Mvh Niclas icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
mangeSBR |
tur att jag har dej herr andreas |
|
om det är en 535 e34 så är det ju inga större problem då 525tds ser precis likadan ut finns gott om plast för en ic och turbo Joakim Eriksson |
|
|
mangeSBR>> Varsågod! En TD04hl 19t sitter bara på V70 AWD med 265Hk och automat. ----19T - B5244RT 265hp 2000 only the V70R AWD, 5-speed aut, 300/70 wastegate and tilted outlet on the turbine.---- Övriga Volvo har 18t 16t 15g 13g m.m. Dvs mindre aggregat. M.V.H. |
|
Calle_Bmw |
Bmw-Andreas: Skulle du inte kunna skicka papper eller nått i den stilen....om hur du bygger för 400-500hp i min 540I????? Vore as schysst...... |
|
Calle: Har alldrig sett nån som byggt turbo på v8 maskinen. Men de är nog mycket platsbrist! Annars skulle de nog inte vara nå problem att få ut 450-500 hk med ett bra sprut och orig innehåll.. |
|
Calle_Bmw |
Bmw-Andreas: Oki, undrade bara för Alpina har ju dubbel turbo.. |
|
Alpina har inte dubbelturbo på någon V8 endast på sina raka sexor. B10 biturbo (M30B35) och den nya D10 biturbo (raka 3liters dieselsexan vad den nu heter) "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.