AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.353

Köpa sänkningssats till min 325i med m-chassit?

HL
82
HL
325iM -88
Jag har en 325i med m-chassi (bilstein dämpare från fabrik) och vill sänka min bil lite. Om jag köper en 40mm sänkningssats tror ni att Bilstein dämparna trivs med fjädrarna eller måste jag byta ut bilsteindämparna också?
Om det är samma dämpare på nu som den dagen bilen rullade ut ur fabriken så är dags nog dags att byta dem i vilket fall som helst. Men om du har nya fräscha dämpare så ska det inte vara några problem och är det Bilstein Sport så är dem gjorda för sänkning. Vad är det för skillnad på "M-chassie" och vanligt förutom att det utrustas med andra dämpare och fjädrar från fabrik?
ant
en e30 med m-chassi ska var 25mm lägre om jag inte missminner mig.

==========
Länk
Men det beror bara på fjädrarna jag undrar om den har andra krängstag, länkarmar eller nåt sånt.
jk
14
jkl
635csi -86
325i -88
bara inte fjädrarna hänger löst sen ner du hissar upp bilen.. (dom kan klaga på de i besiktningen..)
Är det nån som vet om man om man kan montera 88-90ans stötfångare eller fram och bakspoiler på en 87a
M-chassit är 15 respektive 17mm lägre.
De dämparna klarar inte hårdare fjädrar särskilt länge.

BuddaH:
På 325i är enda skillnade förutom fjädringen att bakre kränghämmaren är 14,5mm mot 12mm.

Både Bilstein och Boge användes till m-chassit.
ant
Buddah: detta har disskuterats oändligtm ånga gånger på detta forum. jag tror inte det går utan modifiering av fästena.
men för säkerhets skul så rekommenderar jag dig att söka efter trådar som behandlar detta ämne.

==========
Länk
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
M-technik stötdämparna passar bara med originalfjädrarna, detta beroende på att det sitter en fjäder inuti framstötdämparen som drar in kolvstången.
Dvs sätter du dit sänkfjädrar så kommer bilen sänkas mer fram än väntat.

Sök på forumet och mailinglistan så hittar du kanske min något utförligare beskrivning M-technikstötdämparen.

/G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.