|
|
|
|---|---|
|
Hur justera man styrväxeln på en E34 535i 1990.Skall bilen vara igång eller ? MVH Thony... | |
|
Den behöver inte vara igång när du justerar den. När du tycker du är klar får du starta den så du får servoverkan, sen kontrollera att styrningen går lätt från ändläge till ändläge. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
justerar du för hårt kommer inte bilen på at styra tillbaka efter tex en kurva utan du får då styra själv, sjustera du den för hårt finns det risk att styrsnäckan pajjar Joakim Eriksson |
|
|
Check mail Thony. NoFear |
|
| tommysbmw: kan du skicka mail till mig också, vore bussigt..antar att det var en beskrivning på hur man justerar styrsnäckan? har lite glapp i min också misstänker jag... | |
| Påminnelse! Det är inte bara snäckan som brukar glappa. Kolla också efter glapp i rattstångens teleskop. Vid glapptendens, lossa panelen ovanför pedalstället och lägg åt muttern som sitter runt det grövre rattstångsröret. (Man brukar få ta i för att det ska hända något). Dra heller inte åt för hårt för då går inte ratten att justera i längsled. | |
|
oh..jag vill oxå ha en kopia..om det var en fin-fin beskrivning på hur man gör..? tack på förhand! |
|
|
Om det inte är för mycket besvär så tar jag gärna en kopia med, har sama problem oxå..... Tackar på förhand |
|
|
Vågar inte tjata om en kopia jag oxå. Det går möjligen inte att få in under mektips! |
|
|
skulle behöva justera min styrväxel också. har glapp id en. kunde kanske få en kopia också? |
|
|
Här har ni alla som vill veta hur man fixar "glappet" i styrningen på E34. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.