|
|
|
|---|---|
|
Har sett och läst diverse tidigare inlägg rörande detta, men aldrig fått riktig klarhet i saken. Kan man eftermontera CD-växlare i en E38 (i mitt fall 740-96 med TV/nav och DSP)? Exempelvis Alpine eller Sony (med eller utan MP3-funktion). Har fått för mig att det är samma växlare som till E39 fast med annat kablage. Hur göra? | |
|
Borde fungera med samma Alpine vxl som passar E39 kostar ca 4500:- inkl interface till BMWs data bus ( M-buss??) Kablage tja man får väl förmoda att interfacet gör att det passar bak i MIDen ( MIDen är just inte helt olika på E38 resp. E39, samma rentav??) 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
|
Är det inte bara att klämma in en som det står BMW på så är det klart sen. Dvs montera Alpines eller Pioneers OEM version för BMW som säljs via BMW. Eller? Mvh Björn |
|
|
Jo visst men Alpinen (630) är ganska mycket mindre än en orginal BMW och kan därmed t.ex. klämmas in under passagerar stolen el. likn. (troligen även "bättre" då den är tämligen ny dvs nyare teknik) |
|
| I nästa nr av Total BMW skulle de visst gå igenom växlardjungeln, vilka växlare som passar till vilka modeller etc. | |
|
Tack för svar. Tycker också att det borde fungera med samma som till E39, men då borde det ju ha stått E38 också tycker man. Har tittat på Alpine CHA-S634 som klarar MP3-skivor, som enligt hörsägen ska fungera i likhet med 630. Ska ringa till NRG (agent för Alpine) på måndag och fråga hur det ligger till. Enklast är ju givetvis att köpa på BMW, men kunde ju vara trevligt med MP3-funktion också när man ändå ska köpa. Sånt är väl inget som BMW har i sitt sortiment direkt... |
|
|
Jag beställde växlare av ecp,till min e39 .Det fungerade perfekt, man fick en liten dosa med (som det stod BMW på enasidan och Alpine på den andra) inkl kabel tog 20min exkl kabeldragning till skuffen. Men jag har ej mp3. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.