|
|
|
|---|---|
Jompa |
Hej allihopa! Jag såg en firma på nätet (kommer ej ihåg adressen) som sålde ett mer optimerat insug till bland annat 328 som skulle ge ca 12hk extra (låter realistiskt tycker jag) för ca 6000kr. Min fråga är vad skulle man kunna få ut ur en 328 med hjälp av konventionell trimmning. åvanstående insug, vassare kam, friare avgasflöde, luftfilter, omprogramering av motorelektronik, jag skulle tro att ca 230hk är troligt. finns det någon som har andra synpunkter eller tips så är jag tacksam för svar. PS. Om ni vet någon som utför denna typ av trimning i gbg området så mottages gärna tips BMW= Bäst Man Wäjer |
|
Kolla in dessa tester på insug: Länk Länk m50 91-95 m52 95- Mvh Rickard |
|
Jompa |
Tack för svaret! Om jag fattar det hela rätt så har m50 insuget ett bättre flöde än m52. Skulle ett byte till ett m50 insug ge en effekt ökning utan andra modiferingar på motorn? Jag är inget proffs på detta som ni kanske märker men alla är vi barn i början. BMW= Bäst Man Wäjer |
Jompa |
Finns det inga fler som har synpunkter eller tips angående min ursprungliga fråga. Jag är som sagt tacksam för alla svar. Hälsningar Jonny BMW= Bäst Man Wäjer |
Jompa |
Kom igen nu! Idéerna brukar ju fullständigt spruta fram på detta forum. Finns det verkligen ingen som har några synpunkter. JAG VILL TRIMMA! Dyrt , billigt, gamla beprövade ideér, Nya totalt vansinniga teorier. jag vill veta allt BMW= Bäst Man Wäjer |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.