|
|
|
|---|---|
|
Nu när vårsolen snart tittar fram börjar det kurra i bilköpartarmen. Jag har dock bestämt mig för att behålla min bil ett tag till, men funderar på att ge den nya hjul. Bilen är en 330 Ci i silvermetallic. Ej sportpaket. I dag rullar den på originalfälgar (17") och jag börjar tycka att de ser riktigt snygga ut. Sommarsvålarna ligger på 17" radialeker som dels behöver fixas till, dels börjar kännas tråkiga. Snålalternativet är att lägga över sommardäcken på originalfälgarna. Har varit inne på att köpa 18" splitfälgar i dubbelekerdesign (finns i tillbehörskatalogen). Snygga på bild, men inte alls lika fina i verkligheten. Dessutom är de ganska dyra. Vem kan hjälpa mig med lite goda idéer? Föredrar helst BMWs egna fälgar men kan tänka mig alternativ. My Bimmer is my mistress | |
|
Såg att du bor i sthlm. Annonsen i börsen på dessa fälgar finns i Halland, men annars tycker jag att det är diskreta och j*vligt fräscha. (Bmw original) Länk Mvh Anders S. |
|
|
BBS RXII eller RC S är enligt mitt tycke riktigt snygga på en high-end E46 3-serie, 18 tummare då..... |
|
|
Anders S., Fälgarna på bilden är Radialeker, som Tretretti skriver att han redan har ;) Men nog är de snygga! I övrigt instämmer jag med CoolBlue, samt vill slå ett slag för Alpinas fälgar som är dyra men ack så snygga. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
BBS RC och CH tycker jag är riktigt snygga. Sedan tycker jag även om original M V-eker 72 18 tummare. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Visst är alpinafälgarna vackra! Dessa var ju åt det hållet. Annars såg jag 21-tums alpinafälgar på en 745:a på BMW imorse. Kostade dock nitti lakan men smakar det så kostar det... //MJ |
|
|
Om det absolut måste vara originalfälgar från bmw kan du ju köpa m3 fälgarna, fast jag tycket att alla efterhanden köper m3 fälagar (oftast kopior) till deras e46'or. Om du kan gå lite från bmw's originalkatalog finns det ju flere alternariv. Det finns tillverkare som specielt designer fälger (styling/tuning) för bmw. Ba finns det Alpina, AC-Schnitzer, Hartge, Breyton, Racing-Dynamics och Hamann-Motorsport. (kanske flera som jag inte känner till) Du kan besöka dessa hemsidor och få lite inspiration av dem. www.ac-schnitzer.de www.racing-dynamics.com www.alpina.de www.breyton.de www.hamann-motorsport.de www.hartge.com BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
den sista skulle ha varit: www.hartge.de BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
| Alpina helt klart! snyggare finns nog inte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.