|
|
|
|---|---|
|
Länk Låter ju verkligen skumt.. Är nog svårt att få mig att tro på den mätarställningen... /Jimmy Länk | |
|
Observera texten "10 000 mil på mätaren"..... Den ser ju fin ut men låter väl billig. Nyimport också |
|
| Sen kan man ju undra var han bor om han får den helförsäkrad för 3000kr/år. | |
|
3000 för halvförsäkring? Kan ju inte stämma för en nyimporterad M5 3.6.. På mig kostar en sv-såld M5 3.6 53.000 kr i helförsäkring! ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
| Nej nej inte halv, HELförsäkring!!! | |
|
garageförsäkring då stämmer det :) /Jimmy Länk |
|
|
inget namn och ingen ort heller :) /Jimmy Länk |
|
|
Den är förmodligen inte den mest seriösa M5 som finns i Sverige. Står det 10.000 på mätaren på en sådan så kan man vara rätt säker på att den är skruvad. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
3000:- / Halvår. Helförsäkring. = 6000:- / år. Säääkert :-l Det pröjsar nästan jag för 320´n. Nisse Länk |
|
|
Ringde på den idag och ägaren sa att mätarställningen inte går att garantera. Verkar som om han själv inte ens trodde på 10000 mil. Annars skulle den vara i bra skick, gå friskt. Dock sjöng kopplingen på sista versen, men bilen var fullt körbar. Personligen hade jag mycket väl kunna tänka mig lägga 50000 kr för denna bil om skicket varit bra rent maskinellt. Det är ju ändå skicket som avgör och inte miltal. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
hmmm.. men vad kostar inte ett kopplingsbyte då? + säkert en del andra saker till.. Sen lär den ju va omöjlig att sälja.. /Jimmy Länk |
|
betriebsanleitung1 |
Vilken censur ni har,värre än Kgb.56000 är väl ett normalt pris för en 89,de säljs inte för 100000 längre även om många tror det.Han kanske har entusiast försäkring därav den låga premien. |
|
Riktiga fantaster vill väl hålla priserna uppe och försöker att göra bilen i fint skick. Det finns säkert någon som kan få 100.000 kronor för en fin 3,6 som har mycket utrustning samt inte har gått för långt. Att en del säljs ut som den här, billig som den är, kan bero på att han behöver snabba pengar mm. //Schnitzer |
|
|
Skulle vilja tillägga att jag ger 5320kr/år helförsäkring med plusförsäkring. Varför skulle det då vara omöjligt med 3000/år? Allt beror ju på bolag, ålder osv. Länk |
|
|
fåttnog: Jag håller med dig, men det kan vara en anledning till varför den är billig. Jag skulle inte fråga honom det. Många brukar ställa frågan: varför ska du sälja bilen? Väldigt onödig fråga tycker jag. Man har ju inte med det att göra. //Schnitzer |
|
|
jag sålde min m5 90:a för 40000 kr för snart 3 år sen bilder finns på den o galleriet lite mycket sågspån under kepsen den dagen!!!!!!! stefan j |
|
|
Varför ngn ska sälja är en klart motiverad fråga att ställa. Självklart kommer ingen att svara att det beror på att den håller på att rasa, men man kan få ut mycket av svaret ändå. Tvekar de på svaret så kan man ge sig på att det inte är sant och då finns det begravda hundar. Sen kan man alltid lägga in troligheten i det han/hon säger med lite nyfikenhet. Tex - på grund av barn. Det syns ganska tydligt om man har barn hemma eller inte. Vill de inte svara så tar jag för givet att de ljuger! |
|
|
Varför ska du sälja den? Det är den mest irriterande fråga som finns, och alla ställer den. Har ni med det att göra? Om man har något att dölja så har man säkert tänkt ut en bra förklaring i förväg. Själv byter jag bil ganska ofta för att jag tycker det är kul, folk tittar på en som om man är dum i huvudet när man säger det och vägrar att tro på en. Vad vill ni höra när ni ställer den frågan? /T.P. |
|
|
fåttnog, T.P.: Håller med er. Ren idiotisk fråga att ställa faktiskt. Man ska kunna kolla upp bilen och provköra den och gärna kolla dokumentation, men som sagt att snoka i sånt som man inte har med att göra är att inkräkta på andras område, tycker jag. De bilarna som jag har köpt har jag aldrig frågat en sådan fråga, tänker inte göra det heller. Och jag tror inte att det är särskilt svårt för säljaren att ljuga om det så att det inte syns, speciellt en person som man inte känner eller vet vem det är. Ska man vara så rädd så kommer man inte att kunna göra något efter ett tag. Det märker man i telefonen när någon frågar det att det brukar vara en hel del oseriösa köpare eller folk som har det som hobby att bara ringa runt och pesta andra. //Schnitzer |
|
|
Ja ja ni gör som ni vill, jag tänker fortsätta "förpesta" säljarnas tillvaro och "kränka" deras privata sfär med frågan. Skulle någon fråga mig så svarar jag givetvis eftersom man har alltid en anledning när det väl är dags. Är det någon som säger sig behöva ha loss pengar så är det ju alltid prutläge. Lögnare dröjer nästan alltid en liten bråkdel för länge på svaret. Min erfarenhet iaf, men jag har bara köpt och sålt ett 15-tal bilar så jag är ju ingen expert. |
|
|
Man kan ju också dröja av andra anledningar? Man kanske inte vill säga att man är i t ex skillsmässa och att man måste sälja bilen för att kunna lösa en skuld hos kronofogden osv osv.. Jag är less på folk som frågar mig varför... /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.