|
|
|
|---|---|
|
8,5x18" MED 255/35-18 BAK 235/40-18 FRAM Funkar det på en M3 coupé, E36:a? /m | |
|
Ja, det måste det göra. . Med reservation för att et-måttet är "normalt" förstås. (På E46 funkar det och E36 har ungefär samma ramar vad gäller bredder på fälg o däck) Mvh Anders S. |
|
|
Tack Anders! Fälgarna har förresten suttit på just en E46:a! /Klas |
|
|
Enligt andra användare här på forumet har det gått att trycka dit 265:or, dock verkar det som att valsning har varit aktuellt i många fall. 255 lär gå på utan problem alls. Mvh Anders S. |
|
|
Alpina orginal 17" för e36 är väl 265 bak? Det har ju så klart med ET att göra om de får plats eller inte Mvh //Wille |
|
RafkoM3 |
Jag hade 255 på min förra E36 och det gick hur fint som helst.. /M3 E30(TIC) Länk |
|
Hade 255 bak ett tag på min M3a. Gick inte... Skrapade mest hela tiden.. /Johan [CUL8ER] |
|
One of One |
18 tum 265/35 R18 bak, körde jag omkring med i somras utan problem, inte mycket till plats till skärmkanten men det funkade. :) utan skrap.... "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
Vad ska det vara för ET-mått för att en 18" 255/40 ska passa på en E36 (ej sänkt)? Planerar nämligen att köpa 18" M V-Eker 72 fälgar (normalt E46 fälgar) /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.