|
|
|
|---|---|
|
En lite löjlig fråga kanske, men vilken packning är det som sitter längst upp på motorn? Den syns på utsidan motorn. Är det ventilkåpspackning, eller sitter den så att den inte syns från utsidan? | |
| Kom igen nu då, nån vet väl??? | |
M-FREAK |
Ventilkåpspackningen sitter väl troligtvis längst upp!! förutom packningen i oljelocket....!!!!! |
|
Längst upp på motorn sitter en svart kåpa som det står BMW på. Det är ventilkåpan. Man kanske kan se packningen skymta under den längs sidorna runt kåpan, men är osäker. Annars vet jag inte vilken packning du menar... /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Om jag frågar så här: är det topplockspackningen jag ser längst upp? Som syns vid den silverfärgade delen av motorn högt upp. Kidde: Jag vet att vad som är ventilkåpa :-). |
|
|
Om du vet vad ventilkåpa är, så borde du veta var ventilkåpspackningen sitter :- ) *skojar* Missförstod dig kanske lite... Under ventilkåpan sitter topplocket - ja. Aluminium. Mellan ventilkåpan och toppen sitter ventilkåpspackningen. Under toppen som är runt 1 dm "tjock" sitter topp-packningen och under den packningen sitter motorblocket. Är det topp-packningen du är ute efter?? Mer tveksam till att den syns bättre än ventilkåpspackningen, men det är inte omöjligt att man kan se den. Den brukar vara tunnare än ventilkåpspackningen och den är av metall helt eller delvis. Metall brukar det vara i de stora hålen (där kolvarna går upp), men det finns packningar som är helt av metall av något slag också har jag för mig. Ventilkåpspackningarna brukar vara gjorda av "kork" eller liknande material och vara ca 2-3mm tjocka. Topp-packningen gissar jag på är runt 1mm tjock. Hoppas jag lyckades bättre med denna förklaringen...:- ) /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Tror det löste sig :-) Tack Kidde. |
|
|
Så lite så...:- ) /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.