|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hubbe325: När man har slut på argument själv så brukar man haka upp sig på detaljer. Okej är klockan 19 bättre för dig? Eller varför inte kl 20? Jag kan inte minnas se en enda människa någon gång under GIS inspelningarna. Nej nu är sista ordet sagt och vi får väl se om diskussionen kommer upp igen under GIS 4. ps Verkar konstigt att folk hakar upp sig på GIS filmerna när Ghostrider finns ute som känns LITE farligare. |
|
|
Acey: Håller med om att ghostrider är klart galnare, där är det tät trafik. Jag har inte sett hela gis filmerna utan endast snuttar och där var det både andra bilar och annat folk. Jag har inte slut på argument utan ville bara skjuta dina i sank. Men visst är det farligt att köra fort inne i städer under tidiga kvällar men de försöker iaf inte tjäna pengar på sina tilltag eller inspirerar heller inte andra att köra som idioter. |
|
|
Det va nån som sade att förarna i GIS är idioter och borde hålla sig till bankörning istället... De kanske gör det!.. De har ju uppvisat en rätt så bra kunnighet i att hålla bilen på vägen.. Det kan ju va vem som helst!.. E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk Länk |
|
|
Hastighetsgränser är till för att FÖLJAS!! Man kan DÖ om man kör fort och man kan DÖDA andra! Tänk er för där ute era FARTDÅRAR! Du Hasso verkar i och för sig ha sunda åsikter, även om jag INTE gillar dina så kallade "utsträckningar", dessa utsträckningar kan gå käpprätt åt HELVETE med DÖD som följd, man kan nog kalla det "ihoptryckningar". Har ni GLÖMT vad ni fick lära er på trafikskolan gubbar. Tror ni att GIS filmerna passar in i läroplanen eller!!!???, skulle inte tro det! Ta och kamma er nu, detta är INGET att ens diskutera! TACK för ordet! tjo Snabbare ska det gå! |
|
|
Det som är illa med GIS filmerna för alla motorintresserade är ju att hela motorsporten får ett sämre rykte av det. Man vet ju hur folk drar alla över en kam och det är klart att det blir jobbigare att annordna (legala) streetrace och andra evenemang när folk tycker man hör till en "oseriös" grupp människor. Man kan ju diskutera i all oändlighet om man tycker det är coolt eller enbart dumt att filma sån't som GIS filmerna, men hur som helst så skadar det dom seriösa utövarna. Det är min åsikt. Ivar Findin (med mottot "Snabbare ska det gå!"): Du sotar enbart ur tin M5:a på rullande landsväg då antar jag..? |
|
|
Fråga: Vilka tror ni tänder glöden hos folk mer. M.Schumacher och R.Rydell eller Gis förare 1 och Gis förare 2? Upplagan på GIS filmerna kan inte vara särskild stor, och de som ser den är nog redan benägna fortkörare. Om man blir inspirerad av GIS förarna har man nog inte allt rätt i huvudet från början. Lika farligt är det att gå ner och hyra en våldsfilm eller slå på bio-fyran. Dödsoffer pga GIS = 0 Dödsoffer pga pundare/rattfulla går nog inte skriva ner eftersom någonstans blir någon just nu nermejad av en person som är hög/full Jag brukade köra ungefär 3000 mil om året förr något mindre nu och jag kan tala om att jag varje vecka såg mycket, mycket galnare manövrar i verkligheten än det som uppspelas i GIS. Att bli så pass upprörd över GIS måste vara bevis för att man inte vet vad som sker i verkligheten. Tyvärr är den mycket värre än filmerna. Ivar: Jag tror självklart att du håller 110 på 110 vägarna och har all rätt att predika om vad som står i körkortsboken. Det är ingen som säger att det snubbarna i GIS gör är rätt (verkar som jag måste skriva det i varje inlägg) utan varför det blir sådan himla väsen. En tia på att det handlar om att dom tjänar pengar på det. Finns många andra filmer på nätet där filmerna bara ligger ute och dessa hyllas istället. Svenska avundsjukan? Håller med om ojay olaglika streetrace, GIS försvårar för de som vill göra något bra. Ett bra exempel är ju här i GBG där det finns lagliga streetrace. Hubbe325: Svårt att skjuta mina argument i sank eftersom dessa baseras på verkliga händelser. En ny GIS utspelas varje vecka i vårat avlånga land, men bara för att det filmas, regisseras och planeras så är det värre? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ivar Finden: utsträckningar ?? Förklaring. Jag är fortfarande 177:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Acey: Dina argument, ej bostadsområde, motorväg och 100km/h kl 1700 var inte så svåra att sänka. Jag försvarar inte de galningar som finns ute i trafiken, utan vill bara poängtera att det blir inte bättre av att man spelar in filmer där man låter oskyldiga/ovetande vara statister och sedan tjänar pengar på detta. På din fråga vad som inspirerar mest så tror jag att GIS kilarna helt klart inspirerar yngre förmågor att köra som vetvillingar i tätbebyggelse, mer än vad F1 cirkusen eller BTCC gör, denna typ av motorsport har ju inga som helst likheter med verkligheten. Ivar Finden: Kanske dags att installera en färdskrivare i din M5:a? tror nämligen inte en sekund på att man överhuvudtaget kan äga en högprestandabil och aldrig överskrida rådande hastighetsgränser. |
|
Rico80 |
en liten funderare vad är statestiken på att du ska möta nån av gis förarna när du är ute o åker/går??? den lär ju inte vara stor!! men enligt statestiken så körs var fjärde bil du möter i trafiken av nån som är antingen berusad eller drog påverkad!!! tycker polisen o réfterlyst kan försöka få stopp på alla dom istället dom lär utgöra betydligt större risk för allmänheten än vad några proff gör mitt i natten men kartläsare som håller lite koll på vad som händer runt omkring o har valt ut dom vägar som det är minst trafik o rörelse på under den tid som filmen utspelas på mitt i natten då!!! min åsikt!!! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Rico80/Acey alla förespråkare: Jag säger inte att det är allvarligare med GIS än rattfyllerister eller de som leker rally under dagtid utanför dagis eller vad ni nu kan hitta på. Det jag säger är att det är inte bara dem själva som de utsätter för risker. Att stödköpa deras filmer är att rättfärdiga det de gör, vilket är likställt med att utföra det själv. (i mina ögon) Var får ni alla dessa idéer ifrån? Att jämföra ett brott med ett annat och på så sätt tycka att det med lägre risker är ofarligt? Om jag spöar någon med hammare och en annan med knytnäven, är då den sista misshandeln OK eftersom den andra var grövre? |
|
| Käns som alla förespråkare är under 25, undrar varför ni har dyrare försäkrings premier...... | |
|
De mest pinsama i det här fallet är väl ändå polisen som inte lyckas med att få fast dem under färd??? Vad är för nåt konstigt med att slänga upp en spikmatta och stoppa idioterna? Testa med att göra en getaway i vilken tysk stad som helst jag lovar dig du kommer inte köra mer än 10 min. sen stoppar dem dig. Hur lång tid körde dem i Getaway2 30-40 min? Helt obegripligt! Skam för Stockholms mes poliser... ;-) Hälsningar Stephan |
|
| En spikmatta i 200 är kanske inte vad polisen skall syssla med, kan nog orsaka mer skada än att låta dem hållas. | |
|
Man behöver ju inte lägga den precis i slutet av en raksträcka... :-) Visst du har rätt med det men det finns la några andra sätt att få stopp på fanskapet?! Hälsningar Stephan |
|
|
Ja en helikopter borde man ju få upp i luften på 40 min... Sen är det ju bara att följa efter. |
|
|
Hubbe325: Sen när kör rydell BTCC? Jag har inga problem med försäkringspremierna, gärna trängselavgifter också så man slipper lite folk när man åker in till stan. Dessutom skulle det nog lugna ner sig lite också om man fick bort folk med dekaltrimmade 325or, 240/740 också. Dyrare bensin, säkrare vägar så fort man bort en hel del folk från gatorna. Tur att vi iaf kan konstatera att hubbe är en hyvens kille som lever som han lär. Aldrig kör för fort och har en sådan pass moral som säkert inte tankar på shell eftersom dom i längden är med och suger ut många fattiga länder och hugger ner regnskog. |
|
|
Rydell körde BTCC ända tills Volvo la ner verksamheten i den klassen. Det började väl 96-97 och höll på till 2000 om jag inte minns fel? Nu börjar vi diskutera min moral och mitt körsätt, det vet du definitivt inget om och kan således inte ha en åsikt därom. Vill du diskutera Shell/trängselavgifter och bensinpris så gör jag det gärna men starta en ny tråd. |
|
| Rättelse: Rydell körde BTCC 94-00 sista året i en Ford. Vann mästerskapet -98, | |
|
Håller med båda parter i detta fall. Det är ju inte så konstigt att det görs sådana här filmer då Polisen ser ut som fåntrattar när de sitter i sina blåvita farkoster. Inte i någon av filmerna gör ju polisen ett seriöst försök att stoppa bilarna, det är ju för fan skrattretande. Ju mer Poliserna blir förnedrade ju fler filmer kommer att säljas, eller? Titta bara på ghostrider. De ligger i 20km/h bakom killen på hojen, viftar lite med stoppspaden, han leker med dem ett tag och väntar på kamerabilen för att sedan dra ifrån polisen på bakhjulet. Ha ha, trodde de på allvar att han skulle stanna. Nää, så här ser jag det. Om polisen vet om att det inte finns en "sportkepa" att de kommer att få fast killen så kan de lika gärna låta bli att jaga honom. Det skulle då inte vara lika roligt att göra dessa filmer och även mycket svårare att sälja dem. Alltså. Det är bättre att strunta i dem än att göra ett patetiskt försök att stoppa grabbarna. Detta skapar bara publisitet och ökar försäljningen!! Detta var min åsikt i debatten!! Min bil: Länk |
|
|
ojaj> Det stämmer faktiskt! Eftersom mätarnålen når 110 redan vid 2800 rpm :( Det känns tryggt att brassa på på rullande landsvägen, då slipper man undan lagens långa arm samt att man inte fuckar upp det och dödar någon ! :) Hubbe 325> Ja happ. Jag har aldrig kört för snabbt! Står det 110 är det 110, basta! tjo flöjt Snabbare ska det gå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.