AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
33.231

Getaway in...21.00 TV3 efterlyst!

Sida 3 av 5
svintoleffe
Anders S.
Jag har blivit på körd i både 45 och 90 kilometer viseligen i bil men det kändes likadant.
Det var acv en lastbil,när jag stod stilla.
Första gången fick jag en viplasch skada andra gången så kölarade jag mig.

Vill inte knacka ner på dig bara tala om.
Jag tror att dom har koll på hur dom kör,men det händer fler olyckor i trafiken dagligen så .
Summa av allt dwet är våghalsigt och så ,så jag säger både idipotist och okej.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hasso: Jo fast en 3-filig motorväg räknar inte jag som bostadsområde. Så vitt jag vet har ju inget allvarligt inträffat därav forsätter dom att göra filmerna, och eftersom folk köper dom så kommer dom att fortsätta med det.

Jag tror ämnet är urvattnat och var uppe även när filmen kom ut. Men min åsikt är att dom inte är mer dårar än andra i trafiken som man nästan stöter på dagligen. Enough said :)
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
I hear you ACEY!

Det är väldigt lätt att ondgöra sig över filmerna och personerna som kör i dem, jag gjorde det till en början. Man när jag tänker närmare på det har även JAG agerat på liknande omdömmeslösa sätt då och då. Risken var nog större att något hade hänt då.
Jag försvarar inte Getawayfilmerna, men alla motorintresserade människor som gillar att gasa lite när man sitter bakom ratten kanske borde tänka till...
Börja med att förändra den som är lättast att påverka - DIG SJÄLV.

"To say no to BMW,
is to say no to life."
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Acey: Trafikljus på trefilig motorväg???:) möjligtvis i Holland:)

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
En vanlig fråga till er som tar avstånd från dem killarna som kör GIS: Hur många har inte varvat ut 3.växel i en väg med 2-3 körbanor i så kallad bostadområde..????

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Själv tänkte jag göra en ännu mer spännande film där jag åker med och filmar från baksätet när en snedtändande pundare och hans polare tar sig fram i rusningen så fort som möjligt från Rågsved till Jakobsberg med "sin" Volvo 240.

DVDn kommer att matas med extramatrial i mängder:
Historik kring Tjackpundar-Volvon var den blev snodd etc, kartor, bakom kameran reportage, bloobers etc etc.

Någon som är intresserad?

/Stefan
Länk
Acey: Lägg ner! GIS-filmerna är en orgie i bristande moral och idioti. Dessa filmer är oförsvarbara även om det enligt Dig finns andra bilister som är värre. Vad spelar det för roll om det finns andra bilister som är värre? GIS-filmerna är likt förbannat ren idioti!

Jag gläds dock över att det fortfarande finns en viss moral kvar i samhället med tanke på mängden tips som strömmade in till Efterlyst.
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Eller i Uppsala.... 10 rödljus på E4'an ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bjoerck: Lägg ner! Inse att verkligheten är mycket värre än 40 minuter GIS film. Har jag sagt något annat än att det är idioti? Läs om inläggen så inser du att jag inte försvarar GIS filmerna men att det huserar mkt värre fartsyndare här på bmwpower.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Acey: Det är väldigt få som kör 100km/h i centrala stockholm en vardagseftermiddag klockan 17. Det går nämligen inte...
Även om det skulle gå så gör VÄLDIGT få det.
Klart att du accepterad dessa framfarter när du inte ens bor i närheten.
vi har 3 filiga 50 och 70 vägar här uppe ser du, dessa benämns normalt inte som motorvägar, vi har även bitar av essingeleden där det är upp till 5 filer i bredd, där är det 70.
De brott som de begår när de far fram är nog rubricerat som dråpförsök, eller snarare mordförsök då de har planerat det...
Visst jag kan förstå din ekvation med flera tomma patronlägen.
Dock så funkar inte dessa vapen så utan trycker du i två patroner i ett magasin om 16 så kan du ge dig på att de kommer först...
Dessa vapen brukar man inte köra rysk roulett med, skulle liksom bli tråkigt i längden.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ha ha underbara killar, försvara eller inte låter jag vara osagt men det är iallafall underhållning av hög grad. Precis som dessa "illegala" fightermatcher som anordnas på lite olika ställen/källarlokaler där man kan satsa pengar på en vinnare medan förloraren ibland dör på golvet, också en "fruktansvärd" underhållning som inte känns helt trevlig alla gånger och visst skall man inte kanske försvara dessa typer av handlingar men eftersom det råder en så hög arbetslöshet och tristess som följer med den är det ganska logiskt sådana här företeelser dyker upp då folk ofta kräver allt värre/häftigare saker för att känna sig nöjda och tillfredställda i sin tillvaro.

Jag tycker det iofs var bra att det skedde under nattetid med tanke på alla "dagisbarn & pensionärer" osv men jag tror nog att Anders 28 klarar av att titta både till höger och till vänster innan han kliver ut om inte annat lär han höra långt innan de vrålande motorerna från bilarna samt de tjutande däcken. Sedan tycker inte jag att det var överdrivet vårdslöst heller, där det gick riktigt fort var det fritt och en klart större och bredare väg där endast djur skulle kunna komma till skada. Visst det är hemskt att köra på djur också men visst är vi duktiga på att fördöma folk och deras gärningar och vill visa oss präktiga med ansvar för andra men jag undrar om inte en del försöker verka vara så s***** präktiga och leka moraltanter och säga motsatsen och hålla med bara för att inte sticka ut i mängden, är det inte lite så?
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Skit samma GIS 2 e ialla fall fränaste filmen då går det iallafall undan... Idioter som kör??? Verkligen! dom e ju inte rädda om sitt liv!! men en fräck film lyckades dom me iallafall
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hubbe325: Tror du att jag bor på landet och aldrig varit i stockholm? Jag behöver ingen geografi lektion i hur stockholm ser ut, men tack ändå. Vi har 3 filiga motorvägar även i Göteborg och bortsett ifrån rusningstid så ligger majoriteten över lagliga 50 på dessa. Idiotfilmer filmade i GBG finns det också, även idiotkörningar som inte filmas.

Alla har rätt till sin åsikt, jag behöver inte bli påpackad någon annans. Jag skulle vilja se den domstol som skulle dömma gis förarena för mordförsök. Ämnet börjar kännas tämningen uttjatat, men i landet som allvarligt tror på en nollvision och att vanliga svensson fartsyndare är det farligaste som finns så är det förståligt att det finns folk som tycker att GIS förarna är public enemy number one.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Frifart: Anders 28 kan vara döv. Och blind med för den delen som exempel.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Acey: Tycker absolut inte att de är de värsta brottslingarna i samhället, men det är få som ger pengar till andra kriminella för att få bevittna deras brott. Det är det som diskuteras här: om det är vettigt att stödja deras verksamhet.
Och, nej du kan inte vara så bevandrad i Stockholm om du inte anser det som bostadsområden och hänvisar vägen mellan slussen och gamlastan som motorväg bara för att den råkar ha 3 körfält. Samt att påstå att någon kan köra 100km/h inne i stan vid 17 tiden...
Och jag tänker inte pracka på dig min åsikt, men så länge du försvarar dem kommer jag argumentera emot.
betriebsanleitung1
FRIFART, det är väl en lite förvirrad jämförelse med illegala fightermatcher.De vet ju bägge två vad de ger sig in på och då kvittar det om de slår ihjäl varandra.
Idioter finns det överallt.. Såg en film för några dagar sedan där en snubbe kör mellan pite älv å ume älv (tror det var så) med en M3:a... Snitthastigheten var 240 km/h!

Jag tror inte folk slutar köra som idioter för att GIS eller alla motorsporter försvinner...

/Jimmy
Länk
735iA: Den filmen är inspelad 03.00 en norrländsk sommar-"natt" därav 4 mötande bilar och två omkörningar. Rätt hög hastighet, javisst men på 110 väg, dock ej skilda vägbanor.

Ska man gradera saker är det ur min synvinkel mindre idiotiskt än GIS men fortfarande idiotiskt.
den filmen mellan älvarna är mellan Luleå och Piteå, och enligt min mening en idiotisk körning även om det som coolblue sa inte kan jämföras med GIS, även om snittfarten är högre på Mellan älvarna-filmen så är marginalerna mkt större än i GIS!!

på tal om idiotiska körningar, ni ska se filmen från Luleå när en fullständigt hjärndöd snubbe öser runt på bakhjulet med en båge mitt på dan förbi övergångställen och korsningar, ännu en som inspirerats av GIS-rullarna!!=(
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Jag tycker inte ens filmerna uppvisar nån vidare spektakulär körning... Ser hellre på Gone in 60 Seconds Shelby jakt om och om igen...
Enda jag tyckt varit lite småkul är när han 'Wheelie' visar dubbla fingrar bakvänd på MC'n...

Ser hellre på en bil som sladdar runt på bana...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.